POSTAL A FRANÇA

Els alumnes de cicle superior hem escrit una postal a l’escola La Garrigola de Perpinyà. Una mestra d’aquest centre va demanar per Facebook que les escoles de Catalunya els hi enviéssim postals. D’aquesta manera podien treballar el català tot descobrint els pobles d’on venien les cartes. Nosaltres ho hem fet i els hi hem desitjat unes Bones Festes de Nadal!

sdr

sdr

TREBALL DE MATES AMB MATERIAL

Us pengem fotos dels nens i nenes de P4 de moltes activitats que hem fet al llarg d’aquest trimestre de matemàtiques amb material.
Hi han activitats amb els blocs lògics, de numeració, de mesures i de geometria buscant formes i figures cercles, triangles, quadrats, esfera i prisma pel voltant de l’escola o amb el propi cos.

TREBALL DE LLENGUA AMB MATERIALS

En aquest primer trimestre hem potenciat molt tot el treball de la llengua oral a través de senzilles activitats diàries com són: els contes, les cançons, els poemes, els trencaclosques, el racó artístic, el racó del joc simbòlic …,
Hem treballat setmanalment les pràxies perquè exerciten la tonicitat de la musculatura bucofacial amb l’objectiu de millorar l’articulació de tots els fonemes de la parla i agilitar-ne la fluïdesa verbal.
i també la consciència fonològica com a base per l’aprenentatge del llenguatge.
Comencem a escriure petites paraules a partir de les dites de cada mes, poemes, endevinalles i el conte de la Rinxols d’or, i el menú de cada dia. També hem fet moltes activitats per potenciar l’atenció, i percepció visual i el treball del traç amb diferents materials.
Aquí teniu una mostra de fotos amb alguns materials que hem fet servir:

TREBALLEM L’EDAT ANTIGA

Els alumnes de cicle superior hem descobert l’edat antiga tot investigant en diferents grups. Uns han estudiat els íbers, uns altres els egipcis, un tercer grup l’antiga Grècia i els darrers Roma i el seu imperi. Hem après a fer cerca d’informació amb paraules clau, a tractar la informació seleccionant el que més ens interessava, presentar-la en un mural i, finalment, a exposar-la oralment a la resta de la classe. Hem fet coavaluació, és a dir, el grup ha avaluat a cada company; i el resultat ha estat molt satisfactori, doncs hem vist les errades que fèiem i com les podíem esmenar.
Bona feina nois i noies!