TEATRILLO

Hem treballat l’àrea de llengua castellana amb un projecte titulat “TEATRILLO”. Vam començar descobrint el teatre, el seu origen, característiques principals, tipus de text… Tot seguit vam fer equips i cada un va escriure una petita obra de teatre. L’expressió oral, el lèxic i l’escenificació ens han portat una mica de feina, però ha valgut la pena. Aquí les teniu. Esperem us facin gaudir com ens ho han fet a nosaltres.

[youtube]https://youtu.be/-py-q5GZhpc[/youtube]

AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ

AMBIENT D’EXPERIMENTACIÓ
Aquest mes de gener com a proposta d’experimentació lliure els nens i nenes han trobat el següent material:
• Tubs, rampes, esferes, de diferents mides i colors.
• Cargols, femelles, arandeles,
• Agulles d’estendre roba i rul•los de diferents mides i colors.
• Caixes de taps de diferents formes, mides i colors.
• Piscina de boles
• Miralls de diferents tipus, flexibles, collera,… com es veu la imatge? I també col•loquem sobre la taula lots i clics. Què passa amb l’ombra?
També hem fet experiments més dirigits:
• Refracció de la llum amb oli, aigua i un got. Perquè al posar el pal de pinxo dins del got sembla trencat?
• Colors a la fuga. Amb un ‘plat fons hi posem llet i al mig una mica de colorant alimentari. Amb un bastonet moll de sabó de rentar plats toquem el colorant. Què ha passat?
• Disc de Newton: pintem amb els colors de l’arc de sant Martí el nostre disc i quan el fem rodar molt i molt de pressa hauríem de veure el color blanc.

Aquí teniu una mostra de les imatges.

FEM MELMELADA DE POMA

Dins el projecte dels aliments hem elaborat melmelada de poma amb els següents ingredients: poma, sucre, llimona i canyella. Un cop feta ens l’hem menjat amb torradetes. A la majoria de nens i nenes ens ha agradat molt.
A classe de llengua hem escrit la recepta i així un dia a casa la podrem fer.

PROJECTE ELS ALIMENTS

Els alumnes de cicle inicial hem treballat el projecte dels aliments a partir del conte “ La granja d’en Magí i hem buscat informació sobre:
– L’origen dels aliments.
– La conservació dels aliments
– La importància de la data de caducitat.
– Hem construït la nostra piràmide dels aliments.
– Aliments saludables i aliments no saludables.
A mesura que anàvem trobant informació ho plasmàvem en un mural.

TREBALLEM L’EDAT MITJANA

Els alumnes de cicle superior han après un munt de coses de l’edat mitjana a través d’un joc de rol. Cada alumne ha interactuat com un personatge històric amb un objectiu per aconseguir. S’han adonat que les relacions personals, econòmiques, socials i polítiques de l’època no eren senzilles i massa sovint acabaven malament.
Ens ho hem passat molt bé!

TREBALL AMB EL BANC DE SANG

Els alumnes de cicle superior han preparat un petit detall dins el treball de col·laboració amb el Banc Sang. Aquest detall és un petit regal als donants que es van entregar el dimarts 24 durant la jornada de donació de sang que es va realitzar al poble. Els alumnes van descobrir el funcionament d’una jornada de donació i es van implicar de valent en tot el procés.
Viure com a voluntaris una jornada de donació de sang i entendre la necessitat de donants que hi ah per poder ajudar a malalts, accidentats … ens ha fet créixer.
Una experiència magnífica per poder repetir.