LA MESURA

A 2n de cicle inicial estem treballant la mesura i amb l’objectiu de què els nens i nenes coneguin les unitats de mesura que utilitzem normalment per mesurar longituds i la seva pròpia alçada hem demanat que portin cintes mètriques de casa.

Un cop hem tingut les cintes mètriques les hem manipulat, observat, les hem comparat .i hem encetat una conversa :

– Per a què serveix una cinta mètrica?
– Què creieu que ens diu la cinta mètrica: l’alçada o el pes de les coses?
– Qui pot fer servir una cinta mètrica: un cuiner o un sastre?
– Com podem saber les nostres mides?

A partir d’aquí hem dividit el grup classe per parelles i hem mesurat la nostra alçada. Ho hem anotat en un mural ordenant els nens de menys alçada a més alçada.

En una segona sessió hem continuat el treball per parelles. A partir d’una fitxa hem mesurat i anotat les longituds de diferents elements de la classe i de l’escola com per exemple : la pissarra, les taules, la classe, …

A la tercera sessió hem fet una posta en comú per veure si les mesures coincidien i hem valorat l’activitat i el què hem après.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *