Aquesta proposta va donar lloc a moltes preguntes. Primer de tot vam iniciar la conversa mostrant una glaçonera:
PER A QUÈ SERVEIX?
MARTÍ: S’HI FIQUEN ELS GELS PER EL CAFÈ.
EIDEN: ALGO PER FER PINTURA.
MARTINA: SERVEIX PER POSAR PINTURA, SUCAR EL PINZELL I PINTAR.
LAIA: PER POSAR EL GEL PER LA COCA COLA.
MARTINA: PER FER FANTA DE LLIMONA.
AINA:  PER POSAR GLAÇONS AL CONGELADOR.
COM ES FA EL GEL?
CAMÍ: AIGUA, POSAR-LA A LA NEVERA
FRANCESC: POSAR PINTURA.
DAVID: POSAR AIGUA A LA NEVERA EN UN GOT.
MARWA: PINTURA ROSA.
MARTÍ: FICAR AIGUA I POSAR-LA AL CONGELADOR. I POSAREM PINTURA.
A partir d’aquí varem decidir de fabricar gel, però no un gel normal, sinó un gel especial, gel de colors.
VAM POSAR PINTURA A LES GLAÇONERES
VAM TRIAR ELS COLORS DE LES PINTURES AMB LES QUE VOLIEM PINTAR
VAM DUR LES GLAÇONERES AL CONGELADOR
L’endemà vàrem anar a buscar les glaçoneres al congelador i vam observar que s’havia glaçat l’aigua, i van sorgir noves preguntes i respostes:
QUE PASSA SI ENS QUEDEM AMB UN GLAÇÓ A LA MÀ?
CAMÍ: LA MÀ QUEDA PLENA D’AIGUA.
EL GEL QUAN S’ESCALFA TORNA A SER AIGUA
PINTEM AMB EL GEL
NATHALIA: S’HA GELAT 
CAMÍ:  ENS HEM EMBRUTAT
MARTÍ: QUE QUAN ENS RENTAVEM LES MANS ELS GELS S’ESTAVEN DESFENT.
MARTINA: EL GEL ESTAVA CONGELAT, ESTAVA MOLT FRED. QUAN ESTÀ CONGELAT  
EL GEL PINTA.
MARTÍ: PERQUE EL GEL SI EL FAS DE COLORS PINTA
MARTINA: QUAN ELS FIQUES A LA NEVERA PINTEN PERQUE AGAFEN UNA MIQUETA  
DE COLOR I PINTA.
MATEO: PINTAVA PERQUE ERA MOLT FRED.
LAIA: PINTAVA PERQUE ÉS PINTURA I HA PINTAT.
QUÈ LI PASSA AL GEL QUAN EL DEIXEM DAMUNT DE LA TAULA?
MARTÍ: SI EL DEIXES MOLTA ESTONA ES DESCONGELA.
FRANCESC : LA TAULA ESTA MOLLA PERQUE LA PEDRA (EL GEL)ESTÀ MOLLA. SI  
ESTIGUÉS AL CONGELADOR ESTARIA COM UNA PEDRA
MARTINA: ARA ÉS UNA PEDRA I TORNARÁ A SER AIGUA.
EIDEN: S’ESTÀ DESFENT PERQUE FA CALOR A LA CLASSE I ES DESFÀ.
											
								

