Història

Per parlar de la història de l’escola ens hem de remuntar a principis del segle XX. La primera escola que trobem era en un edifici que hi ha al davant del CAP. Només hi havia una aula per nens i una altra per nenes amb un elevat nombre d’alumnes. El poeta Miquel Bosch i Jover va arribar al poble com a mestre de nens l’any 1930, on va exercir la seva professió fins a la seva jubilació, deixant una forta empremta a moltes generacions de nois.

Durant la guerra civil l’escola pública va ser traslladada a l’Ateneu familiar i més tard acabada la guerra la varen traslladar a l’edifici de la cooperativa (on actualment hi ha la llar dels avis ).

L’any 1965 l’Ajuntament compra el solar per a la construcció d’una nova escola , al 1967 es construeixen 2 aules i dos anys després dues més. El 25 de setembre de 1968 en un ple de l’Ajuntament s’acorda de posar a l’escola el nom de Joan XXIII.

Degut al fort increment demogràfic dels anys 60 i 70, l’escola s’amplia amb un nou aulari a l’any 1976. Pocs anys després es construeix una nova aula de parvulari que queda tot seguit insuficient i s’han d’habilitar nous espais: a les cases dels mestres, a l’antic edifici de la Pista, en locals de la parròquia, en aules prefabricades … fins que al curs 86-87 s’inaugura l’actual edifici escolar.

Des d’ aleshores hem gaudit d’espais adequats per portar a terme les tasques educatives, però actualment una nova perspectiva de creixement, fa que ens plantegem el nou repte de la construcció d’un nou edifici escolar, que esperem disposar en un període breu.