THE FONIX 2016

El Marco Vicente (de 6è) i la Laura Camino (de 5è) han participat a la Fase Territorial del “9è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” (THE FONIX 2016) organitzat per International House Barcelona, per la Fundació Catalana de l’Esplai i per la Secretaria General de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a activitat organitzada en el marc d’iniciatives socials d’accions d’entorn i d’activitats vers l’excel·lència i en el del Pla d’impuls de la llengua anglesa als centres educatius catalans.

FONIXEl concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

Fonix Poster

Els enunciats de les proves són preparats per un equip pedagògic de reconegut prestigi i consisteixen en una sèrie d’exercicis dins dels àmbits del vocabulari, comprensió lectora i expressió escrita, plantejats de forma distesa i dins d‘un ambient de col·laboració, al llarg de tres fases:

• FASE LOCAL: Prova a dins dels mateixos centres educatius.
  • FASE TERRITORIAL: Prova amb els representants escollits pels centres, agrupats per territoris (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona).
  • FASE FINAL: Prova final absoluta amb els guanyadors de cada territori.

La Comissió coincideix que és una molt bona notícia per l’Escola. Felicitem als participants i a l’equip de mestres d’anglès!!

PRESENTACIÓ OFICIAL A L’ESPIGA DE LA FESTA “POSA’T LA GORRA”

Aquest matí hem acollit a l’Escola, amb molt de gust, l’acte oficial de la Festa “Posa’t la gorra”, una causa de tanta vàlua com és la d’ajudar els nens i nenes malalts de càncer per contribuir a la seva curació.

Han presidit l’acte, a més de la directora de l’Escola, la Sra. Victòria Cano (coordinadora d’AFANOC a Lleida), la Sra. Rosa Mª Perelló (en representació de la Diputació de Lleida), la Sra. Sara Mestres (en nom de l’Ajuntament de Lleida) i la presidenta de l’AMPA de l’Escola.

Estem contents i agraïts pel motiu de fer-ho a la nostra Escola, i és que en l’edició de l’any passat l’Andrea Baskovic, alumna de l’Escola, va escriure un desig molt bonic.

Gorra Andrea

“Desitjo que aquesta malaltia

no t’impedeixi complir el teu somni”

L’Escola Espiga participem també en la campanya d’enguany. Per una banda, els nens i les nenes han decorat “Els Punts Xuklisport”, uns punts de llibre on han escrit uns missatges esportius i solidaris a partir del treball, que han realitzat amb l’equip docent, de valors com l’empatia, l’ajuda i la solidaritat. D’altra banda, l’AMPA de l’Escola promociona i gestiona la venda de gorres.

Felicitem a l’AFANOC per la iniciativa, animem a tothom a col·laborar en la campanya i a gaudir de la Festa.

Tots plegats esperem molta solidaritat !!!

Moltes gràcies.

POSA’T LA GORRA

L’Escola ESPIGA s’adhereix un any més a la campanya “POSA’T LA GORRA” organitzada des de l’Associació de Nens amb Càncer AFANOC (Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya).

Posa't la gorra 2016

PORTES OBERTES

Cartell portes obertes 2016

CARNAVAL 2016

Si cliqueu al següent enllaç podreu veure el programa que hem seguit durant la celebració d’aquest dia:

Carnaval 2016

A continuació us deixem un recull audiovisual de l’acte comú de la tarda:

DENIP 2016

La Pau és un valor imprescindible de convivència.

El dia 29 de gener, a l’Escola hem celebrat el DENIP (Dia Escolar de la No-violència i Pau).

Si vols veure el programa i una mostra de fotos de la nostra celebració clica als següents enllaços: PAU ocell

Exposició a la Rotonda – DENIP 2016.

EL PESSEBRE

Un any més la nostra Escola ha participat en el LXXXI Concurs de Pessebres convocat per l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, fomentant d’aquesta manera una tradició nadalenca tan arrelada.

Aquest curs, en el Veredicte LXXXI Concurs de Pessebres, hem obtingut el 2n premi en la categoria de centres escolars.

SONY DSC

L’acte de Cloenda tindrà lloc el proper diumenge dia 10 de gener a l’Auditori Municipal Enric Granados a les 11,30 del matí, on es farà lliurament dels premis per part de les autoritats i a continuació hi haurà una “cantata” de nadales a càrrec de diverses corals infantils.

FELICITACIÓ DE NADAL 2015

NADAL A L’ESCOLA

Per veure el Programa d’Actes del Nadal 2015, feu clic a la següent icona:

Nadal

Esperem que gaudiu de tots els actes programats i del muntatge audiovisual dels treballs realitzats pels nens i nenes des de P3 a 6è als tallers de Visual i Plàstica, que han impregnat de Nadal els diferents espais de l’Escola.

CONSELL ESCOLAR

El dia 24 de novembre es va celebrar la segona sessió del Consell Escolar del curs 2015-2016, on es van tractar diversos temes:

• Presentació i funcionament de les activitats i serveis Escola-AMPA:
    • Acollida i activitat de tarda.
    • Migdia: menjador i activitats.
    • Transport: canvi d’empresa.
  • Presentació de les despeses dels llibres socialitzats per al curs 2015-2016.

En la mateixa sessió es va aprovar:

• L’acta de la sessió anterior.
  • La cessió dels espais de l’Escola per les activitats de l’AMPA, segons Normativa vigent:
    • Activitat de francès.Consell Escolar Puzzle
    • Casalet d’Estiu de juny i setembre.
    • Cagar la Soca.
    • Activitats tardes juny.
    • Festa final de curs (Festespiga).
    • Activitats esportives: pares/mares i mestres.