Organització

FUNCIONAMENT DEL TEMPS DE MIGDIA

Per estona de menjador entenem  des de que els infants surten de l’aula a les 12.30h fins que hi tornen a entrar a les 15.00h. Durant aquesta estona fem dos torns per menjar, el primer és de 12.30h a 13.30h i mengen els infants de P3 a 2n, quan acaben de menjar tots renten mans i cada grup va a fer la seva activitat. Els de P3 fan migdiada i els altres fan una activitat programa amb els seu/va monitor/a, aquesta activitat dura entre 20 min i mitja hora, deixant la resta del  temps per a l’esbarjo de l’infant, abans d’entrar a classes tornen a rentar mans i a anar al lavabo. El segon torn, són els grans, de 3r a 6è, aquests fan a la inversa, primer fan l’activitat dirigida i a les 13.30h entren a dinar, molt sovint encara els queda temps per jugar després de dinar. Els dimarts hi ha un tercer torn, ja que hi ha l’extraescolar de piscina (de 1r a  6è) i alguns infants dinen quan arriben de les piscines a les 14.00h.

De dilluns a dijous els monitors realitzaran amb els infants activitats dirigides, amb una durada d’uns 20 min aproximadament, l’objectiu d’aquestes activitats és fomentar el joc en equip, la relació entre tots els infants i la cooperació. Però a la vegada deixem temps també per l’esbarjo i el joc lliure per tal que els alumnes siguin lliures de relacionar-se amb qui vulguin i no tinguin tot el temps ocupat i/o dirigit.

Les activitats dirigides a educació primària, es faran normalment al pati, i estaran enfocades al treball en equip o seran activitats més físiques. A educació infantil les activitats seran més del tipus taller, o manualitats, estant una estoneta a l’aula de manera que estiguin relaxats després de dinar. Els alumnes de P3 faran migdiada després de dinar.

Adquirir uns bons hàbits al menjador és fonamental per nosaltres, que els infants seguin correctament, utilitzin els coberts i els tovallons, no cridin en excés a taula, etc. són alguns dels objectius de l’equip de monitoratge.

A la nostra escola fomentem la coeducació. Això vol dir que fem que tots els infants col·laborin per igual en les tasques diàries, sense diferència de gènere ni cultura. Tots els nens i nenes a partir de 3r participen per  igual en les tasques següents:

  •   Ajudar a posar llitets i a despertar els infants de P3. Els grans col·laboren preparant la saleta de dormir per tal que quan els de P3 arribin puguin estirar-se tranquil·lament. De la mateixa manera, a les 14:40h van a ajudar a despertar-los, i a posar-los les sabates.
  • Recollir la taula. Cada dia hi ha un encarregat per recollir la taula, d’aquesta manera aconseguim que tots siguin responsables a l’hora de recollir i deixar el menjador endreçat, i a la vegada evitem aglomeracions a l’hora de recollir, ja que si cada nen/a porta els seus estris hi ha molt batibull.
  • Tenir cura del jardinet. Els divendres una monitora s’encarrega d’agafar un grup de  7 i 8 nens/es, des de P4 fins a 6è i se’n van al jardinet del menjador. Allà s’encarreguen de mantenir-lo net i regar les plantes i plantar-ne de noves quan és necessari.