Normativa

Benvolguts pares i mares de l’alumnat,

Volem donar-vos la benvinguda al nou curs escolar, en especial a tots els que us incorporeu a la nostra escola per primera vegada.

Em plau informar-vos d’algunes normes de l’escola, que, per al bon funcionament, caldrà que tingueu present al llarg del curs.

HORARI DE L’ESCOLA

MATÍ De 9 a 12:30
TARDA De 15 a 16:30

 

HORARI D’ACOLLIDA ED. INFANTIL I PRIMÀRIA
Servei d’Atenció Matinal (SAM) Des de las 7:30 fins a l’inici de les classes
Servei de menjador De 12:30 a 15:00
Extraescolars De 16:30 a 18:00

 

L’horari d’acollida està gestionat per l’Associació de Mares i Pares del centre (AMPA)

 

1.  LLIBRES I MATERIAL ESCOLAR

1.1.  PROGRAMA DE SOCIALITZACIÓ

L’escola i l’AMPA gestionen el projecte de la total socialització dels llibres, quadernets, diccionaris, etc.
Els llibres de text quedaran a l’aula en acabar el curs pels alumnes del curs següent. Els nens han de ser molt curosos en la seva utilització.
Amb aquest projecte volem promoure l’estalvi econòmic de les famílies, l’estalvi ecològic (som Escola Verda) i fomentar la capacitat de compartir.

1.2.  MATERIAL ESCOLAR

Seguint amb el Projecte d’Escola Verda, fomentem la utilització de material comú. Amb la quota que les famílies paguen, l’escola distribueix tot el material fungible (bolígrafs, colors, tisores, llibretes, fulls, etc.) que utilitzen els alumnes, per tant no han de portar a l’escola material escolar de casa. Aquest material és per l’ús a dins de l’escola, no ha d’anar a casa.
Els alumnes, per a un bon seguiment escolar, han de tenir a casa el seu propi material.
El primer dia d’escola s’ha de lliurar al tutor/a el full de l’ingrés bancari. No es donarà material del centre, ni fotocòpies, a cap alumne/a que no l’hagi pagat.

2.  ASSISTÈNCIA A CLASSE

Recordeu que és molt important l’assistència diària a l’escola, tant per al funcionament general com per al desenvolupament dels alumnes.
Tant els alumnes com les famílies coneixen la distribució horària setmanal, per tant s’ha de dur a l’escola tot el necessari cada dia. Els pares no poden portar ni motxilles ni esmorzars en horari lectiu. En cap cas es pot entrar directament a l’aula.
Així mateix teniu present que en cas de faltes d’assistència o retards injustificats i de manera reiterativa es presentarà la situació als serveis socials de l’Ajuntament.

3.  SORTIDES I COLÒNIES I ACTIVITATS CULTURALS

A E. Infantil i E. Primària realitzem colònies a finals de cada cicle, P5, 2n, 4t i 6è.
Al llarg del curs es realitzen diferents sortides tant al mateix municipi com fora. Els tutors ja us informaran i concretaran les activitats.
Uns dies abans de cada sortida us arribarà un full amb l’autorització que haureu de signar i l’import que haureu d’abonar al banc. El comprovant del pagament i l’autorització o la NO autorització s’han de retornar a la tutora en el termini establert.
Realitzem tres activitats culturals al llarg del curs escolar (música, teatre, cinema, art, …), es programen conjuntament amb l’àrea de cultura de l’Ajuntament de La Garriga que en subvenciona una part.
S’ha d’estar al dia de tots els pagaments (quota material, socialització, …) per poder realitzar sortides i colònies

3.1.  REUNIONS D’AULA I ENTREVISTES

A l’inici de curs es realitzaran les reunions de classe, a les quals se us informarà , tant de diversos aspectes de funcionament general del centre com del que fa referència als cursos en concret.
És deure dels pares/mares assistir a totes les reunions i entrevistes que l’escola i els/les mestres sol·licitin. Cal que respecteu els horaris de visita, tant dels tutors com de l’Equip Directiu.
Cas que vulgueu parlar d’algun problema relacionat amb el vostre/a fill/a, cal que us adreceu en primer lloc al tutor. Recordeu que l’agenda de primària és un bon mitjà de comunicació i convé mirar-la cada dia.

3.2.  AVALUACIONS I LLIURAMENT D’INFORMES

L’avaluació dels aprenentatges s’efectua de forma continua. Els informes reflecteixen l’evolució de l’alumne pel que fa a la seva evolució personal i d’aprenentatges. Com a mínim es realitzaran dues entrevistes al llarg del curs.
A primària es lliuren tres informes escolars, un cada trimestre. A parvulari se’n donen dos, un al febrer i l’altre al juny.
Cas de pares separats i sempre que ho sol·licitin, l’escola lliurarà únicament duplicat dels informes escolars dels fills/es. També es donaran entrevistes per separat.
La resta d’informació es lliura una per alumne, és deure dels pares traspassar-ne la informació pel benestar de l’infant.

3.3.  COMUNICATS AMB LES FAMÍLIES

Les famílies de parvulari es poden comunicar amb els mestres per mitjà de notes a les motxilles dels nens.
A Primària podreu fer servir l’agenda dels vostres fills/es per tal de realitzar comunicacions amb els mestres: retards, faltes d’assistència, demanda d’entrevistes, etc.
No és necessari trucar al centre si el vostre fill/a no assisteix a l’escola, a no ser que sigui una situació excepcional, heu de justificar l’absència per escrit al tutor/a quan el nen/a es reincorpori. Però si que heu d’avisar a l’empresa de menjador si el vostre fill/a es queda a dinar al centre, per tal que us puguin fer el descompte corresponent.
És molt important que comuniqueu a l’escola els canvis de domicili, mail o telèfon, per tal de mantenir actualitzat el nostre fitxer.

3.4.  CONVIVÈNCIA

Us recordem que cal tenir present la normativa de l’escola per una bona convivència. Cas d’infringir-la es procedirà a aplicar el protocol corresponent, segons les Normes d’Organització i Funcionament de Centre (NOFC).

3.5.  CELEBRACIONS D’ANIVERSARI I SANTS

Per celebrar sants i aniversaris no s’ha de portar res a l’escola. Les invitacions a festes particulars cal donar-les fora del recinte escolar, llevat que es convidi a tots els nens i nenes de l’aula, en aquest cas, l’alumne interessat podrà repartir les invitacions a la sortida de la classe.

3.6.  JOGUINES

Els alumnes de primària poden portar joguines petites (bales, cromos,…) (no joguines electròniques) a l’hora del pati i del menjador, ells en són els responsables i s’han de compartir.
Els alumnes d’Educació Infantil, no poden portar joguines de casa a l’escola.
Si hi ha algun nen/a que porti material de l’escola a casa, si us plau, retorneu-lo.

3.7.  VESTUARI: Bata i xandall

Cal dur bata fins a P5 amb el nom de l’alumne ben visible a la part superior del davant. A Primària es pot tenir a l’escola per quan sigui necessari (plàstica, laboratori,…). La bata s’ha de cordar pel davant i pels alumnes de parvulari cal que els botons siguin grans.
A E.I s’ha de portar el xandall de l’escola a totes les excursions que es realitzen fora del municipi i a les activitats d’esport escolar dels dissabtes de tots els alumnes.
L’AMPA té a la venda aquesta roba.
És absolutament necessari que les bates, xandalls, abrics,… portin una veta llarga (mínim 20cm), a fi de poder-los penjar, juntament amb el nom i cognom gravat. L’escola no es farà responsable dels objectes no marcats.
Aconsellem no portar motxilles de rodes.

3.8.  ROBA PERDUDA

Quan es troben peces sense marcar es posen en una capsa a les entrades principals de primària i de parvulari. Quan s’acaba el trimestre si ningú l’ha reclamada es retira. Us recomanem que reviseu les dues capses de tant en tant. A finals de curs la roba que no hagi estat recollida es portarà a Càritas.

4.  SALUT I HIGIENE

Cas de malaltia contagiosa (galteres, rubèola, afeccions de la pell,…) no es permetrà l’entrada al centre sense l’alta mèdica (justificant del metge).
Els alumnes han de venir nets a l’escola, sobretot els cabells per evitar els polls. També les ungles netes i tallades.
En cas de contagi per polls, o la presència dels seus ous o llèmenes, es trucarà a casa ja que es recomana que l’alumnat no vingui a l’escola fins que n’estigui net per evitar la seva propagació.
Per qüestions de salut dental, no es podran portar ni llaminadures ni refrescos.

4.1.  PROTOCOL EN CAS D’ACCIDENTS

Si l’escola ha de dur un alumne als serveis mèdics es fa en taxi.
En cas d’accident lleu s’atén el nen a l’escola mentre s’avisa la família perquè el vingui a buscar, es valora la situació i en cas de dubte es porta al CAP del poble.
En cas d’accident important, s’avisa els serveis d’emergència i es porta el nen/a a l’Hospital de Granollers. Simultàniament s’avisa a la família.
En cap cas es deixa l’alumne sol/a.

4.2.  ESMORZARS

Des del punt de vista dietètic i per poder aconseguir un bon rendiment en les tasques escolars del matí els alumnes han d’esmorzar bé a casa. Aquesta recomanació és extensible a tots els alumnes de l’escola.
Si els pares/mares ho creuen convenient, tenint en compte els seus horaris alimentaris, els seus fills/es podran portar un petit refrigeri que se’l podran prendre al pati. Els alumnes de P3, per treballar els hàbits, esmorzen a l’aula.
A Educació Infantil, no poden portar iogurts, sucs, batuts, etc.
Recordeu que som Escola Verda i hem d’evitar utilitzar plàstic i paper d’alumini tot afavorint l’ús de carmanyoles, i bosses de roba que podeu comprar, si ho desitgeu, a l’AMPA.

4.3.  MEDICAMENTS

Quan l’alumne/a hagi de prendre algun tipus de medicament, cal que baixeu del nostre web o demaneu al tutor/a un “full de petició i autorització d’administració de medicaments”, l’ompliu i el lliureu degudament signat. Així mateix, caldrà la recepta mèdica que reflecteixi la medicació que s’ha de subministrar a l’alumne. Recordeu que a les classes no disposem de nevera per guardar medicaments. Sense aquests fulls ni els mestres ni monitors de menjador administraran cap medicament.
Hem inclòs, seguint les instruccions del Departament de Salut, el paracetamol a la farmaciola del centre. Per administrar-lo hem de tenir l’autorització signada.

 

AQUESTA NORMATIVA, JUNTAMENT AMB EL CALENDARI ANUAL, ES LLIURARÀ CADA INICI DE CURS A TOTES LES FAMÍLIES DE L’ESCOLA, AMB LES ACTUALITZACIONS I/O MODIFICACIONS PERTINENTS.