LLIBRES i CONTES

LLIBRES QUE US PODEN AJUDAR

Sempre acostumem a recomanar llibres sobre els primers 6 anys de vida dels petits. De com ajudar-los (i ajudar-nos) a créixer fent de pare. Aquesta vegada us volem parlar d’un llibre més indicat per pares amb nens i nenes de 6 anys en endavant (potser a partir de 8 anys) per anar preparant el camí a l’adolescència. Val més educar.

És un llibre crític i amb un to d’humor que ens fa veure les conseqüències de la nostra sobre protecció i ens anima a fer servir el sentit comú per fer adults menys dependents i més auto exigents i feliços. Sempre partint de l’amor cap al fill però pensant en com influeix la nostra educació en el que serà el dia de demà. Llegit amb la mirada d’un pare/mare amb nens petits pot semblar “dur” però per a famílies amb nens a partir de 8 anys pot ser un bon frontó per a reflexionar i avaluar i encoratjar-nos en aquesta tasca que fem cada dia . Us animo a fer-li una ullada a l’entrevista a l’autor:

40 contes per la igualtat de gènere i la violència zero -1- Educació Infantil

40 contes per la igualtat de gènere i la violència zero -2- Educació Primària

NOVETATS EDITORIALS PER A LES FAMÍLIES

(Col.lecció Família i Educació  Ed Graó )

“Educació emocional i família .El viatge comença a casa “Miquel Àngel Alabart Saludes – Eva Martínez Pardo

És possible educar en valors en família ? Isabel Carrillo

Guia per a pares desbordats i sense eneries  Francine Ferland

Mares i pares competents.

Claus per optimitzar les relacions amb els nostres fills i filles.

María del Carmen Valdivia Sánchez.

Prevenir el fracàs escolar des de casa   Ramon Casals