DIA DE LA PAU

DENIP     (Dia Escolar de la No violència ia la Pau)

Aquesta diada l’escola la celebra cada curs escolar d’una manera especial i perseguint aquests objectius:

• Formar persones que rebutgen la violència i les guerres.
  • Aprendre a trobar la pau interior .
  • Evitar conflictes amb les persones que estimem i els companys /es que ens envolten.

Cada curs escolar es tria un tema, un lema ,recursos , videos i sobretot fem un taller extern. La música hi està molt present perquè sempre ens ajuda a tenir pau. Un curs vam descobrir l’arpa, un altre vam descobrir el violoncel .

Hem treballat un poema de JOANA RASPALL: PODRIES.

El darrer taller que hem fet ha estat plàstic. De la mà de l’artista Rosa Franco hem après a fer ulls de deu de colors . A continuació hem construit vaixells de paper i amb tinta xinesa hem escrit paraules que hem relacionat amb el poema .

Per acabar hem donat forma al poema elaborant uns movils amb els ulls de deu: vaixells i mans que ajuden, salven ,donen esperança…..

Per completar la diada hem escoltat 2 contacontes sudamericans d’interculturalitat de Bolívia i Ghana.

Per acabar la diada hem cantat la cançó que era el mateixa lletra que le poema que vam treballar: Podries.

I HAVE A DREAM

També ho hem dedicat al IOGA .

“ARRELEM LA PAU”

En aquest link podeu veure les activitats que hem dut a terme per a celebrar el dia de la pau  a l’escola aquest curs .

……………………………………………..

MÚSICA PER LA PAU

PODEU VEURE TOTA LA INFORMACIÓ A LINK :

BANDEROLES PER LA PAU

Si vols veure altres activitats que han fet els nens i nenes , CLICA I VES A LA PÀGINA

Com cada any , el 30 de gener es celebra el dia de la PAU a le sescoles .DENIP vol dir Dia de la pau i No violència .El motiu d’aquesta petita celebració és fer incidència en aquest dia  per la seva importància pedagògica i formativa dels nostre alumnat i així reflexionar i aprendre a  resoldre conflictes tant dins com fora de l’aula i l’escola .

Aquest curs hem decidit fer la caixa de la pau a cada aula per tal de resoldre quant ens faci falta possibles problemes conductuals que apareguin ; allí , dins la caixa , haurem de trobar una possible solució que ens ajudi a resoldre el problema .

També , hem fet tots junts , alumnes i mestres ,  una acció puntual el mateix dia que consistirà en omplir un gran colom amb objectes reciclats de color blanc.

La diada va resultar molt bé.