Ed. VALORS

Cada curs escolar dediquem un temps molt important a l’educació en valors. Semanalment l’alumnat que no ha triat l’àrea d’educació religiosa , te una sessió d’educació en valors  .

Al mateix temps , cada curs escolar fem diferents activitats que fomentin els valors entre l’alumnat i que repartides entre els diferents trimestres escolars.

Aquest curs 16-17 hem organitzat :

– Recull d’aliments  pel Banc d’aliments en col·laboració amb l’escola bressol de Llívia

– Col·laboració amb AFANOC (famílies amb fills/es amb càncer), participant en la diada a la Seu Vella .

Cistelles de Nadal per a persones sense sostre organitzat per l’associació ARRELS de Sant Ignaci de Loiola de Lleida.

– Participació Marató de TV3 col·laborant amb l’Associació de veïns

– Celebració a l’escola  del dia de la Pau.

– Filosofia 3/18 a Ed Infantil i CS

– Programa de prevenció  : “L’ aventura de la vida “  ( CS)

ACTIVITAT 1 : POSA’T LA GORRA ¡

Aquesta activitat consisteix en participar amb l’associació AFANOC formada per les famílies que tenen fills o filles amb càncer .

POSA’T LA GORRA

ACTIVITAT 2 :  SOM SOLIDARIS !

cada curs escolar ,al voltant de les festes de  Nadal  ,participem de manera voluntària, l’alumnat i les seves famílies i  els i les mestres , en una recollida d’aliments per ajudar a les persones sense sostre col.laborant  així amb l’asssociació ARRELS de Sant Ignaci de Loiola de Lleida.

Gràcies a totes les persones  solidaries i que  pensen amb els que menys tenen recollim aquestes caixes d’aliments nadalencs!

ACTIVITAT 3 :

DIADA DE CONVIVÈNCIA  FAMILIAR

Cada Nadal, a l’escola, montem el pessebre entre tots i totes i organitzem un festival nadalenc on cantem nadales  amb la presencia de totes les famílies  i amb l’ajut de l’AMPA .També fem el caga tió.

Volem que sigui una estona de convivència.

ACTIVITAT 5 : COL.LABORACIÓ AMB EL BANC D’ALIMENTS

Una altra activitat que hem fet , ha estat  col.laborar en una recollida d’ aliments pel Banc d’aliments de Lleida per tal d’ajudar a les persones que passen dificultats econòmiques.

Un 10€% dels guanyants de la cooperativa escolar ,es destinen a una ONG diferent cada curs.

ACTIVITAT 6 : MARATÓ TV3

Col.laborem cada any a la Marató de TV3

fent petits detalls per tal que es pugui recollir diners per a la investigació de diferents malaties:Aquesta activitat l’organitza l’Associació de veÏns i col.laboren totes les associacions.

MARATÓ tv3

ACTIVITAT 7 :  DENIP (DIA DE LA NO VIOLÈNCIA ESCOLAR )

Al mes de gener celebrem el Dia de la PAU tots junts fent una activitat conjunta

L’alumnat de CS que assisteix a la classe d’educació en valors , treballa el programa L’aventura  de la vida .Aquest és un programa de l’Ajuntament de Lleida sobre prevenció i de promoció de la salut adreçat a infants, que té com a finalitat potenciar els seus hàbits saludables i fomentar les seves habilitats per a la vida.

El programa es desenvolupa als centres educatius amb la col·laboració de la Fundació Catalana de l’Esplai.

.Es treballa amb una sèrie de personatges que són amics i fan pensar a l’alumnat , reflexionar i aprendre a decidir.