CICLE SUPERIOR

CURS 2021/2022

SORTIDA AMB KAIAK 

El passat divendres dia 3 de juny els nens i nenes de sisè van fer una sortida pel Pantà de Canelles.  Vam anar amb els nens i nenes de Cervià que també fan sisè. Quan vam arribar al pantà vam esmorzar i després uns monitors ens van ensenyar els moviments bàsics per saber utilitzar els rems. Ens ho fam passar genial i vam arribar fins a les parets més estretes del Congost de Mont-rebei. En total vam fer uns 7 kilòmetres. La tornada la vam fer amb barca. Per acabar d’arrodonir el dia, vam anar a dinar al càmping d’Àger.

Va ser un dia espectacular!

(cliqueu a sobre per veure més fotos)

 

RACONS DE MATEMÀTIQUES

Durant aquesta setmana hem estat practicant als racons de matemàtiques continguts del primer trimestre. Com per exemple: operacions combinades, operacions amb nombres naturals, fraccions mixtes, quadrat i cub d’un nombre, descomposició de nombres decimals i refrescar les taules multiplicar.

ANIVERSARIS DE SISÈ

Durant el primer trimestre s’han celebrat els aniversaris de la Ouissal, del Pau, de l’Issam i l’Ismael.

Aquest any celebrem l’aniversari fent les voltes al Sol.  Aquest aniversari és una manera de treballar el pas del temps, les estacions i els moviments del Sol. Per fer aquesta celebració hem necessitat:

  • Un globus terraqüi, 
  • Una vela que simbolitza el Sol, 
  • Un tauler amb els mesos de l’any que representen els raigs del Sol,
  • Fotos més rellevants ( quan va néixer, el dia que va començar l’escola… )

En el moment de la celebració es seuen en rotllana al voltant del tauler i l’alumne que fa anys es posa de peu al mes que va néixer per començar a donar les voltes al Sol. Després seu amb els altres alumnes i explica les fotografies que ha portat. Per últim, cada alumne escriu un missatge positiu per al qui fa l’aniversari.

TREBALLEM L’ESCRIPTURA DE FORMA SIGNIFICATIVA

Des del primer dia d’aquest curs, a l’entrar a classe, vam observar que l’estructura per poder jugar al Block Block ( joc que ens diverteix molt) estava malmesa i, per tant, havíem d’invertir el doble de temps en muntar-l’ho i poder començar les partides. A partir d’aquí,  els alumnes vam fer diferents propostes sobre què podíem fer per solucionar-ho. Finalment tots vam coincidir en que hi havia un fuster al poble que ens podia fer l’estructura amb fusta ja que treballa molt bé i, a més, amb materials reciclats. Va ser en aquest punt quan ens vam organitzar en grups per treballar, d’una banda l’estructura i el funcionament del correu electrònic i per l’altra, l’escriptura correcta del text amb el que ens adreçàvem al Raül (nom del fuster) per fer-li la petició. Una vegada el Raül va rebre el correu, ens va portar les fustes abans de muntar-les i ens va proposar pintar-les per tal que el resultat encara fos més significatiu i  vistós.

Des de la classe de cinquè volem agrair al Raül el temps i esforç invertit en la nostra proposta i felicitar-lo pel magnífic treball que ha realitzat.

POC A POC TORNEM A LA NORMALITAT

Som els alumnes de cinquè de l’escola “Els Aubis” de l’Albi. Com tots els alumnes de les altres escoles portem un parell de cursos que, d’una manera o altra, ens veiem afectats en la no realització d’algunes activitats a conseqüència de la pandèmia mundial. Per això, cada activitat que ens torna a recordar o fer viure el dia a dia amb normalitat, per nosaltres, és una gran notícia i ens omple d’alegria i motivació. En aquest cas ens centrarem en una de les àrees que ens agraden més, concretament l’àrea de música, ja que fa un any i mig que no podem tocar la flauta degut a la normativa vigent.

Aquest curs hem pogut tornar a tocar-la amb la nova mestra de música, al pati de les escoles. Normalment, es comença a tocar la flauta a Cicle Mitjà però nosaltres vam tindre la sort de  poder començar a segon i, d’aquesta manera, ja ens trobem familiaritzats amb ella. De moment, estem aprenent a tocar les notes “si”, “la” i “sol” amb diferents ritmes musicals però a final de curs segur que haurem après molt més.

A part d’evolucionar en la pràctica d’aquesta àrea, també hem pogut avançar en altres aspectes com: anar d’excursió, jugar al pati fent ús de la mascareta amb altres companys de l’escola, tornar a celebrar les festes populars, incorporar noves extraescolars i moltes altres coses més. Esperem que aquests petits passos ens permetin aconseguir tornar a treballar i aprendre diàriament amb normalitat i gaudir de tot el que ens ofereixi l’escola i la vida en general.

https://photos.app.goo.gl/Xk7fyBm4qCQgAfqW6

Excursió a les Obagues “Estudiem el món micro”

El dia 30 de setembre del 2021 vam anar d’excursió amb l’escola i el companys de la Zer a Juneda. Concretament al Camp de Aprenentage les Les Obagues. A l’autobús hi viatjàvem Cicle Mitjà i Cicle Superior. Vam veure molts animals: vaques , cavalls, gossos , ovelles , gallines, pollets, tortugues, oques, ànecs,… A part d’alumnes també van vindre els mestres i allà hi havia els monitors que ens van ensenyar tallers molt interesants sobre el món micro. Després de les activitats vam dinar i, a continuació, ens vam divertir molt tirant-nos per la tirolina, fent una cabana amb troncs, jugant partits al camp de futbol i també escalàvem arbres! Ens ho vam passar genial! Us ho recomanem.

 

GRUP CLASSE CINQUÈ

Som el Jan, L’Àlex i la Xènia de 5è i tot seguit us explicarem el primer dia d’escola.

A causa del Covid 19 encara hem de portar mascareta i ens hem tingut de ficar gel hidroalcohòlic a les mans cada cop que canviem de classe. Han vingut mestres nous com: la Noemí, l’Oriol, la Blanca, l’Anna, la Joana i la Mireia. A nosaltres ens ha tocat el mestre Marc. A més, hi ha una novetat molt important per nosaltres ja que aquest curs anirem sols a classe tot i que també compartirem el pati i algunes classes amb els alumnes de sisè, cosa que també ens alegra molt. Aquest any no cal portar bata i ha tornat el llibre xarrameca que llegirem una persona diferent cada dia.

El primer dia, a l’entrar a l’escola, hem vist molta decoració amb banderetes i música  i, a classe, hi havia preparats diferents racons que anirem ampliant a mesura que avancem el curs: el racó de “l’ull viu”, el racó d’anglès, el racó de viatgem i escrivim, el racó de la biblioteca, el racó  de les voltes al  sol per quan fem l’aniversari i el millor racó i el que ens agrada més “el tron del castell de l’Albi”, que consisteix en guanyar gomets verds per arribar a l’últim nivell i obtenir el desitjat premi.

Així s’acaba el nostre primer dia d’escola.

Ha passat molt ràpid.

GRUP CLASSE SISÈ

SETEMBRE CARREGAT D’ANIVERSARIS A SISÈ

Aquesta setmana hem celebrat els aniversaris de l’Elena, la Ivet i l’Arnau. Aquest any celebrem l’aniversari fent les voltes al Sol.  Aquest aniversari és una manera de treballar el pas del temps, les estacions i els moviments del Sol. Per fer aquesta celebració hem necessitat:

  • Un globus terraqüi, 
  • Una vela que simbolitza el Sol, 
  • Un tauler amb els mesos de l’any que representen els raigs del Sol,
  • Fotos més rellevants ( quan va néixer, el dia que va començar l’escola… )

En el moment de la celebració es seuen en rotllana al voltant del tauler i l’alumne que fa anys es posa de peu al mes que va néixer per començar a donar les voltes al Sol. Després seu amb els altres alumnes i explica les fotografies que ha portat. Per últim, cada alumne escriu un missatge positiu per al qui fa l’aniversari.

Feu clic aquí per veure la nostra foto de grup!

CURS 2020/2021

 

DEMOSTREM QUE L’ELECTRICITAT VIATJA EN ELS COSSOS

Els alumnes de 5è curs de l’Escola Els Aubis, hem volgut  demostrar mitjançant tres experiments que, malgrat no podem  veure l’electricitat, aquesta existeix. 

US ANIMEM A QUE ELS FEU A LES VOSTRES CASES, SÓN  MOLT DIVERTITS!!

EXPERIMENT 1. EL GLOBUS I ELS CABELLS 

  • Què necessitarem? Per fer el primer experiment,  necessitareu un globus, una peça de llana (una  bufanda, un jersei, uns guants …) i algun company o  companya amb els cabells una mica llargs.
  • Què heu de fer? Fregueu el globus amb la peça de  llana i després acosteu-lo al cap del company o  companya.
  • Què passarà? Quan acosten el globus al cap, aquest  atreu als cabells.

EXPERIMENT 2. EL GLOBUS I ELS TROSSOS DE  PAPER. 

  • Què necessitarem? Per fer el segon, també  necessitareu un globus i una peça de llana. I, a més,  paper de seda i tisores. 
  • Què heu de fer? Retalleu el paper en trossos petits i  escampeu-los sobre una superfície plana. Fregueu el  globus amb la peça de llana i després acosteu-lo als  paperets. 
  • Què passarà? Quan acosten el globus a la superfície  plana, aquest atreu els paperets. 

EXPERIMENT 3. EL BOLÍGRAF I ELS TROSSOS DE  PAPER. 

  • Què necessitarem? Per fer el tercer, necessitareu un  bolígraf de plàstic i una peça de llana. També  utilitzarem el trossos de paper de seda de l’experiment  anterior. 
  • Què heu de fer? Fregueu el bolígraf amb la peça de  llana i després acosteu-lo als paperets. 
  • Què passarà? Quan freguem un bolígraf de plàstic  amb la llana, veiem que atreu els paperets

Aquí us deixem algunes fotos.

CREEM UN ECOSISTEMA

Els alumnes de 5è de primaria hem estudiat els ecosistemes. Per concloure el tema n’hem creat un i ha funcionat!!

  • Si voleu crear un ecosistema, necessitareu: un pot de iogurt, terra fem, llavors de julivert o menta, un punxó, un pot de plàstic bastant gros transparent, una garrafa buida d’aigua de 5l, aigua de riu, pedres de riu, una planta aquàtica i dos trossos de llana.

 

  • Què heu de fer?:

 

  1. Plantar 5 o 6 llavors de menta, julivert o qualsevol herba aromática en un pot de iogurt. (No t’oblidis de regar-lo almenys dos cops per setmana i de fer un foradet sota el pot perquè s’elimini l’aigua que sobra).
  2. Quan ja ha crescut el julivert (després d’un mes), cal posar en el fons del pot de plàstic: les pedres de riu, l’aigua de riu i la planta aquàtica.
  3. Tallarem la garrafa de 5l. per la meitat.
  4. Farem dos foradets al tap de la garrafa de plàstic per on hi passarem els dos fils de llana. 
  5. Seguidament hi transplantarem el julivert i la menta.
  6. Cal que els dos fils de llana quedin sumergits a l’aigua de riu perquè l’ecosistema funcioni.

Aquí teniu unes fotografies del procés d’elaboració.

CIRCUITS ELÈCTRICS A 6è

Aprofitant que els alumnes de 6è estudiem els diferents tipus d’energies i les fonts d’energia que les produeixen, vam proposar als alumnes que qui volgués i de forma voluntària i amb l’ajut dels familiars, construïssin un circuit elèctric per entendre millor aquest procediment i com arriba l’energia elèctrica als receptors que tenim a les nostres cases.

Els resultats els veureu tot seguit. Estem molt satisfets amb els treballs realitzats.  Sou uns cracks!

CURS 2018-2019

SCIENCE: OUR BODY IN X-RAY

A Science els alumnes de CI estem treballant el nostre cos i per aprendre’n les parts les veiem i analitzem de totes les maneres, és per això que en aquesta sessió hem estat analitzant i intentant identificar les diferents parts en unes radiografies.

Aquí podeu veure les fotografies de com ho hem fet:

https://photos.app.goo.gl/bRMqzRcLG2oz6rqw6

DIALOGUE IN A RESTAURANT

Els alumnes de cicle superior a anglès estem treballant la unitat del menjar i és per això que hem après com comunicar-nos en un restaurant.

Per grups, han creat i interpretat un diàleg a un restaurant. Aquí podeu veure els resultats:

https://youtu.be/2Iq41AfFGQA

Good Job!

WE INVESTIGATE ABOUT PLANETS

Abans d’anar de colònies, i per tal d’anar ben preparats, a l’àrea de Science els alumnes de cicle superior han estat estudiant els planetes i investigant sobre ells, és per això que per grups han creat diferents presentacions per ensenyar-nos el que han après sobre els seus planetes.

Aquí podeu veure la feina feta:

https://drive.google.com/drive/folders/1XZ7sP9iQxPLS6ervf274TTEc24swJSx5?usp=sharing

 

MONEY IN THE WORLD

 

Aquesta unitat a l’àrea d’anglès hem treballat diferents monedes; hem analitzat més a fons l’euro i a més a més hem conegut el dòlar dels Estats Units i la lliura esterlina. Fins i tot hem pogut observar i tocar els bitllets i monedes reals!

Aquí podeu veure les fotografies.

 CORNERS 

Aquest segon trimestre hem iniciat les sessions de CORNERS en llengua anglesa a CM i CS. Són sessions on es treballen les diferents dimensions de la llengua. Els alumnes s’expressen en anglès, escolten diàlegs i escriuen en aquesta llengua. Tot plegat d’una manera lúdica i motivadora. Aquí en podeu veure algunes imatges.

Aquí teniu les imatges

 

ANUNCIEM LA CASTANYADA!

Els alumnes de Cicle Superior han elaborat uns cartells per anunciar la festa de Castanyada. Els han fet ells i els han penjat pel poble perquè tothom sàpiga que el proper dimecres 31 d’octubre celebrarem la castanyada a l’escola.

Aquí teniu els cartells!

 

Curs 17/18

SORTIDA DE 6è: passejada entre tonyines

 

El passat dimarts 19 de juny els alumnes de sisè de la ZER van fer la seva última sortida amb nosaltres. Va ser a l’Ametlla de mar, es van banyar a la platja, van pujar a un catamarà, van poder nedar entre tonyines, van fer una degustació de la tonyina al mateix vaixell…Va ser un dia esplèndid! Aquí en podeu veure algunes imatge.

DOBLATGE

Aquest cop hem fet de dobladors de pel·lícules. Els alumnes de cinquè s’han preparat i han fet el doblatge del trailer de la pel·lícula zootropolis. Ho ha fet molt i molt bé! Aquí en teniu el resultat!! Enhorabona, sou uns professioanls!

APRENEM A EDITAR VIDEOS

Seguim aprenent a editar videos! Aquest cop el diàleg té lloc a una botiga de roba, així practiquem amb les estructures treballades i el vocabulari relacionat amb les peces de roba.

 

 

 

A la classe d’anglès els alumnes han escrit un diàleg que podria tenir lloc a una botiga de productes electrònics, s’han grabat les seves veus i han après a editar videos amb un senzill programa. Aquí en podeu veure els resultats:

 

 

curs 16/17

ROLE PLAYING: in a restaurant

Aquest trimestre, hem treballat el vocabulari relacionat amb el menjar a l’àrea de llengua estrangera. Per tal de treballar les estructures pertinents i per tal de fer-ho el més significatiu possible, els alumnes han escrit i representat un diàleg que té lloc en un restaurant. Ells mateixos han creat el menú, l’han dissenyat i després han escrit el diàleg que té lloc al seu restaurant. Se l’han après i l’han representat davant de tota la classe. Aquí en teniu el resultat. Com podreu veure vam poder gaudir d’un menjar exquísit aquella tarda!!!

PD: Hi ha dos grups que no tenen el video. Demano disculpes ja que vam tenir problemes tècniques alhora de la grabació i ha estat impossible recuperar l’arxiu.

 

 

 

PROJECTE MEDI SOCIAL

Durant aquest trimestre els alumnes de Cicle Superior dins l’àrea de  Coneixement del Medi han realitzat per grups o individualmente un petit projecte sobre un tema que els agradés relacionat amb aquesta àrea.

Alguns dels temes escollits han estat:

  • Els minerals
  • Les màquines
  • La natura
  • Animals
  • Cuina marroquina
  • Els dinosaures

Podeu veure’n algunes  fotos aquí.

PARTICIPEM AL CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

La classe de CS de l’escola ha participat al Certamen de Lectura en Veu Alta. Aquest certamen fa tretze anys que es porta a terme a Catalunya. Durant tot el curs s’ha anat treballant la lectura en veu alta diariament amb el llibre xerrameca. Al mes de març, tots els alumnes es van preparar unes lectures i les van llegir davant de tota la classe. Tots els companys de CS feien de jurat i van valorar, amb l’ajuda dels criteris d’avaluació establerts, quines persones passaven a ser seleccionats. Després d’això, vam convidar una mestra, una mare i una persona de l’ajuntament a fer de jurat, i van venir un dia a la nostra classe per seleccionar un alumne pels quarts de finals del Certament. L’alumne seleccionat va ser el Pol (i el Guillem com a suplent) i aquest passat dimecres 5 d’abril ha llegit davant d’una sala plena a vessar. Al Certamen hi participen més de 900 escoles de tota Catalunya.

Aquí teniu unes imatges del Pol al Certamen.

logos_web

 

OBSERVEM LES PLANTES DE BEN A PROP!

A medi estem treballant les plantes. Per tal de treballar-ho de manera pràctia i significativa hem iniciat un petit i humil hort (gràcies a l’ajuda de l’ajuntament). Els alumnes de cicle superior i de segon vam plantar: enciams, bledes, tomateres, porros, cebes i rabes, Així observarem, què necessten les plantes per crèixer de primera mà.

A més a més, a classe hem observat de ben a prop les parts d’una flor per entendre’n la reproducció.

En podeu veure les imatges aquí.

ELS CATARRES, ELS NOSTRES SOMNIS I ELS VALORS

https://agora.xtec.cat/zerriuset/musicaalesaules/els-catarres-a-cicle-superior-de-lalbi/

 

FEM MATEMÀTIQUES CUINANT!

Els alumnes de sisè estem treballant les diferents magnituds de mesura: litres, grams, metres, hectàrees…etc.

Per tal de practicar el canvi en l’escala dels grams els alumnes van haver de resoldre una sèrie de pistes.

pistes-per-cuinar

Quan van passar totes les pistes a grams, ja teniem tot el que necessitàvem però els ingredients que hi posava eren per 4 persones. A la classe som 14 així que vam haver de calcular el que necessitàvem per poder fer el postre per tots.

Un cop ho vam tenir tots els càlculs fets, ja estàvem preparats i preparades per cuinar!

Fent clic aquí podeu veure’n les imatges.

 

MATEMÀTIQUES AMB MAPES

Aquest tema hem après a interpretar les escales dels mapes i fer càlculs amb elles.

Hem practicat amb un mapa de les Garrigues i hem investigat la distància entre alguns pobles. A més hem conegut més a fons el terme de Tarrés, que a més a més de ser un poble veí, és el de la senyoreta Anna.

Podeu veure’n alguna imatge aquí.

 

FEM D’ESCRIPTORS

Els alumnes de sisè han estat esciptors per uns dies. Han escrit el seu propi conte i l’han elaborat. Són contes molt especials ja que els han escrit pensant en els seus companys de l’escola. Així, per exemple, la Nassira ha presentat la seva història als alumnes de P3, la Júlia i l’Ona als de P4, l’Héctor als de 1r, en Guillem i en Pep als de 2n i la Vanessa als de CM. Va ser molt bonic compartir una estona de lectura amb els petits, tots vam gaudir molt!

Aquí en teniu algunes imatges: FEM D’ESCRIPTORS

 

TREBALLANT EL PASSAT EN ANGLÈS

Aquest tema estem treballant el passat. Així doncs, hem escrit sobre nosaltres quan érem petits. Mireu mireu que bonics!

guillem julia nassira nourdine ona ouiam pol-pasat saber-pasat vanessa walid

 

TEXT INSTRUCTIU: inventem un aparell!

A català hem treballat el text instructiu. Per fer-ho hem fet d’inventors i hem inventat un aparell nou i original que no existeixi avui en dia.

Primer l’hem descrit i hem explicat per què serveix i tot seguit hem anotat les instruccions per fer-lo servir.

Esperem que us agradin els nostres invents! Qui sap, potser d’aquí un temps els teniu a les vostres mans!

Per veure les imatges més grans feu clic aquí.

 

dogs-machine-mohammed-i-hector globo-cases  guillem-i-julia ulleres-transportadores-ona-vanessa

 

VISITA DEL CONSELL COMARCAL DE LES GARRIGUES A LA NOSTRA CLASSE

Com a culminació del petit projecte que hem fet sobre la contaminació, ahir ens va visitar en Josep Francesc Solà, responsable de medi ambient del Consell Comarcal de les Garrigues.

Ens va explicar la importància del reciclatge, ens va ensenyar imatges sobre els l’abocadors de la comarca i la deixalleria. Fins i tot vam poder veure en directe, a través d’una aplicació, com treballen els camions de la recollida.

Va ser una experìència molt interessant!

 

1

2

PROJECTE DE LA CONTAMINACIÓ

contaminacio-aire-03

A medi hem estat treballant el tema de  l’atmosfera. Com a conseqüència, hem parlat de la contaminació. Ens hem adonat que no reciclem prou i per això hem fet un petit projecte sobre la contaminació.

Ens hem distribuït per parelles i ens hem proposat conscienciar tota la comunitat educativa (alumnes de l’escola, famílies, treballadores…etc).

 

Cada parella ha elaborat un pòster divulgatiu per cada classe i n’hem fet un també pel passadís de l’escola.

Primer vam pensar què hi hauria d’haver al pòster, vam fer un petit esbós i finalment el vam elaborar. Quan ja el vam tenir acabat vam anar classe per classe a exposar-lo. Ara els nostres treballs són a les classes recordant a tothom la impòrtància de reciclar.

 

Feu clic aquí per veure’n algunes imatges.

 

DESCRIPCIONS MOLTS ESPECIALS

Els alumnes de sisè han descrit a persones especials per a ells i elles. El que veureu aquí és el resultat d’un procès molt elaborat.

Estan aprenent que abans d’escriure un text hi ha una sèrie de passos molt importants a tenir en compte: pensar per a què servirà, qui el veurà, fer una pluja d’idees sobre el què volen explicar, fer un esborrany, revisar-lo…

Així doncs, aquí teniu el treball definitiu!

PER VEURE LES IMATGES AMB MÉS QUALITAT, FEU CLIC AQUÍ

nassira julia ona vanessa mohammed pep hector guillem

 

ENGLISH

A la classe d’anglès hem començat el curs repassant conceptes

Per practicar amb el Present Simple hem parlat sobre una persona famosa. Primer hem pensat què voldríem dir d’ell/a, hem buscat informació, hem fet un esborrany i finalment ho hem passat a l’ordenador.

Aquí teniu els resultats! Esperem que us agradi!

 

walid-guillem

ouiam-vanessa pep-saberona-i-mohammedpol-i-nassira maria-i-nourdine hector-i-julia