La metodologia de treball es basa en el mètode científic. S’utilitzen diferents tipus d’agrupaments i es fomenta el treball cooperatiu.
El currículum es vertebra a partir de:
CENTRES D’INTERÈS
El centre d’interès és una manera de treballar el currículum. Parteix d’un tema central a partir del qual es vertebren els aprenentatges i les activitats. Treballar per centres d’interès permet globalitzar els continguts de les diferents àrees curriculars, integrant d’aquesta manera els diferents aprenentatges dins la mateixa temàtica, per comptes de treballar-los per separat sense establir relacions entre ells.
ESPAIS D’INVESTIGACIÓ
Els espais d’investigació són espais on es crea un entorn i un context amb materials de diferents tipus perquè els infants explorin de forma activa i natural. El mestre/a va donant consignes perquè els alumnes arribin als objectius plantejats.
ESPAIS DE COMUNICACIÓ
Els espais de comunicació són situacions pensades o espontànies que afavoreixen les relacions interpersonals i/o les xarxes socials entre els diferents estaments educatius.
PROJECTES LLIURES
El treball per projectes és un treball d’investigació que parteix de la curiositat i inquietuds del propi alumnat.
L’alumnat es planteja què saben sobre aquell tema i què voldrien saber, i a partir d’aquest moment s’inicia tot el procés d’ensenyament i aprenentatge. Després, són ells mateixos qui responen els seus propis interrogants sobre el tema d’estudi.
ANGLÈS DES DE P3
S’introdueix la llengua anglesa des de P3, de manera natural dins les sessions de psicomotricitat.
Amb aquesta metodologia pretenem: ajudar a créixer, desenvolupar la capacitat de raonament i l’esperit crític, ensenyar a formular preguntes,ensenyar a aprendre, socialitzar, culturitzar i aprendre jugant.