La llengua és un vehicle de comunicació i de relació entre les persones que permet entendre la realitat des de diferents punts de vista cultural i lingüístic. És també, un dels principals vehicles de socialització i d’interacció entre les persones, ja que l’alumnat haurà de dominar, en contextos reals, l’ús de les diferents llengües en finalitzar l’etapa.
Les llengües són la base de qualsevol aprenentatge i és per això que l’aprenentatge de les llengües es dóna en totes les àrees curriculars.
El projecte lingüístic de centre implica la presència del català, com a llengua vehicular i habitual en el nostre centre.
S’utilitza en activitats internes , externes així com en totes les actuacions administratives: documents, informes, notificacions a les famílies, xerrades… i en totes les activitats de centre no formals: l’ acollida matinal, el menjador, els blocs i el full informatiu, les activitats extraescolars…
Es prioritzen els següents objectius:
– Conèixer i utilitzar correctament i apropiadament la llengua catalana, tan a nivell oral com per escrit. Les estructures lingüístiques comunes, es fan en català i serveixen com a base per a l’ aprenentatge de les dues llengües.
– Conèixer la llengua castellana a nivell oral i escrit de manera que es pugui utilitzar apropiadament com a font d’informació i vehicle d’expressió.
– Comprendre i expressar en llengua anglesa missatges senzills dintre d’un context.