L’escola de Bordils en l’actual ubicació es va construir el 1934 i 1935. Ja des dels seus inicis, l’antiga biblioteca estava ubicada a l’espai que correspon a l’entrada actual i es guardaven llibres per als mestres. Durant uns anys va funcionar com a biblioteca pública. Era una biblioteca viatgera, a la qual es canviaven els llibres cada uns quants mesos i s’obria els diumenges per tothom.
L’any 1969 es va fer una petita ampliació a l’escola que va consistir en la construcció d’una aula nova, una cuina i el menjador. El 1971 es van canviar totes les finestres i es van posar persianes enrollables. L’any 1970 el “Ministerio de Educación” va enviar molts llibres per dotar les biblioteques d’un mínim de volums d’interès escolar.
CAL REVISAR-HO
– Activitats d’animació a la lectura: activitats de lectura de contes, poesia, revistes, jocs i altres activitats per animar als alumnes a la lectura.
– Activitats de recerca d’informació: Activitats, gimcanes i jocs per aprendre a fer recerca d’informació a la biblioteca, als llibres, diccionaris, revistes, enciclopèdies i mitjans informàtics.
– Bibliopati: espai horari obert als alumnes perquè lliurement puguin llegir, mirar i consultar llibres, revistes, diccionaris, enciclopèdies, internet, etc. Està obert durant una hora al migdia i s’encarrega una mestra que dóna ajuda als alumnes.
– Padrins i Padrines de lectura. Els alumnes de 6è en una sessió setmanal llegeixen contes i d’altres textos als alumnes de P5.
– Biblioteca d’aula i préstec de llibres. A cada aula, els alumnes disposen d’un espai amb llibres per a la seva edat. Poden mirar-lo i llegir-los a estones durant l’horari escolar, i a partir de P5 trien i s’emporten un llibre a casa per llegir cada setmana. A Cicle mitjà i superior s’emporten llibres per llegir quinzenal o mensualment.
– Recomanació de llibres, CD, pel·lícules entre els alumnes, des de la biblioteca, reservant un espai en el plafó d’anuncis, a la web del centre i a través de la revista del centre.
– Recitació de poemes. Per Nadal i per Sant Jordi. Hi participen tots els alumnes del centre.
– L’autor a l’escola. Pels volts de Sant Jordi es convida a una persona del món literari (escriptors, il·lustradors, poetes) realitzant un treball d’aprofundiment en la seva obra. Els autors que de forma presencial hi han participat són: Maria Mercè Marçal, Miquel Desclot, Núria Esponellà , Ricard Creus, Màrius Serra, Dolors Garcia Cornellà, Mercè Company, Josep Francesc Delgado, Jordi Pla, Ester Jaume, Màrius Serra.
– Commemoració de dates, aniversaris lligats a personatges significatius de la història de Catalunya com Jacint Verdaguer, Pere Quart, Folch i Torres, Josep Mª de Segarra, Gaudí, Dalí, Miquel Martí i Pol, Mercè Rodoreda, …
– Organització de la Fira del llibre usat Intercanvi de llibres de lectura entre els alumnes.
– Suport a les activitats de Llengua (entesa com a llengua a través de currículum) en el tractament dels diferents tipus de text: teatre, descripció, conte, carta, còmic, cartell, reportatge, poema, endevinalles, notícies…
– Col·laboració en la revista de l’escola. Racó literari, recomanacions, entrevistes.
– Vinculació amb l’activitat de Teatre. Cada any tots els cursos representen una obra seleccionada i rescrita pels alumnes.
– Ambientació de l’espai, d’acord amb les activitats que s’estan realitzant. Muntatges plàstics, cartells, plafó informatiu, decoració temàtica, títols, normes…
– L’hora del conte. Amb l’objectiu de fomentar el gust per la lectura, mestres, familiars i exalumnes han participat en aquesta activitat al llarg dels anys. També s’ha convidat a narradors de contes com la Pepa Llovet, en David Planas i la Núria Vancells.