Educació Infantil

A Educació Infantil l’objectiu principal és potenciar l’autonomia dels alumnes.

A tal fi, d’ençà que el nen entra a l’escola es prioritza el treball d’hàbits personals (d’ordre, d’higiene, d’alimentació, de treball….)  i socials.

Tenim molta cura en el procés d’adaptació dels més petits de P3: entrada progressiva, més assignació de personal, espais propis durant els períodes d’adaptació, portes obertes abans de l’inici de curs…

Els aprenentatges propis del marc educatiu s’introdueixen progressivament de forma global a través de l’aprenentatge significatiu i partint  de l’interès de l’alumnat.

Es potencien els aprenentatges manipulatius i experimentals, procurant que l’infant sigui el protagonista dels seus propis aprenentatges.

Tot l’alumnat de la nostra escola realitza “ mitja hora de lectura diària”. Treballem tres grans blocs, lectura expressiva, comprensió lectora i gust per la lectura. Tot això d’una forma molt lúdica i entretinguda per a fomentar l’hàbit lector.

S’introdueix l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura  des de P-3 amb el reconeixement global del seu propi nom fins arribar a P-5 a la producció de petits textos lliures.

El llenguatge matemàtic el treballem basant-nos en la manipulació, l’experimentació i el raonament crític.

Introduïm:

– la psicomotricitat, basada en el mètode Aucouturier, des de P-3, amb professorat especialista, de forma molt lúdica i entretinguda per a l’alumnat. En aquesta pràctica sempre hi ha dues persones a la sala.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

– llenguatge musical des de P-4, amb l’especialista de música.

– llengua anglesa des de P-5, amb l’especialista d’anglès. Aquesta activitat és duu a terme un cop a la setmana i amb la classe desdoblada (meitat de la classe).

– Racons de fustes i llums: Dediquem una sessió setmanal (mig grup) a realitzar activitats manipulatives on els infants projecten les seves idees de manera lúdica. Treballem conceptes de forma, de mida, qualitat dels materials, domini de l’espai …

DSCN0788

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Construir és una de les activitats més enriquidores en aquestes edats. A través del joc els infants investiguen, descobreixen i organitzen la realitat que ens envolta, experimenten i assagen noves formes de relacionar-se.

Realitzem sortides escolars dels temes treballats a l’aula. L’alumnat de P5 realitza colònies intercicles amb l’alumnat de 2n i 4t, per tal de fomentar la relació d’alumnes de diferents edats.

Celebrem la castanyada, es duu a terme el Concert de Nadal al TMC de la ciutat (on totes les famílies esteu convidades), carnestoltes (festa oberta a les famílies), Jornades Culturals, Sant Jordi ( Jocs Florals, festa oberta a les famílies), festa fi de curs…

Cada nivell disposa d’un bloc on es recullen  les diferents pràctiques educatives que es realitzen.

A la nostra escola mengem més fruita: l’escola participa en el programa intentant impulsar uns bons hàbits d’alimentació saludables en conveni amb el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya.