A Educació Infantil l’objectiu principal és potenciar l’autonomia dels alumnes.
A tal fi, d’ençà que el nen entra a l’escola es prioritza el treball d’hàbits personals (d’ordre, d’higiene, d’alimentació, de treball….) i socials.
Tenim molta cura en el procés d’adaptació dels més petits de P3: entrada progressiva, més assignació de personal, espais propis durant els períodes d’adaptació, portes obertes abans de l’inici de curs…
Els aprenentatges propis del marc educatiu s’introdueixen progressivament de forma global a través de l’aprenentatge significatiu i partint de l’interès de l’alumnat.
Es potencien els aprenentatges manipulatius i experimentals, procurant que l’infant sigui el protagonista dels seus propis aprenentatges.
Tot l’alumnat de la nostra escola realitza “ mitja hora de lectura diària”. Treballem tres grans blocs, lectura expressiva, comprensió lectora i gust per la lectura. Tot això d’una forma molt lúdica i entretinguda per a fomentar l’hàbit lector.
S’introdueix l’aprenentatge de la lectura i l’escriptura des de P-3 amb el reconeixement global del seu propi nom fins arribar a P-5 a la producció de petits textos lliures.
El llenguatge matemàtic el treballem basant-nos en la manipulació, l’experimentació i el raonament crític.
Introduïm:
– la psicomotricitat, basada en el mètode Aucouturier, des de P-3, amb professorat especialista, de forma molt lúdica i entretinguda per a l’alumnat. En aquesta pràctica sempre hi ha dues persones a la sala.
– llenguatge musical des de P-4, amb l’especialista de música.
– llengua anglesa des de P-5, amb l’especialista d’anglès. Aquesta activitat és duu a terme un cop a la setmana i amb la classe desdoblada (meitat de la classe).
– Racons de fustes i llums: Dediquem una sessió setmanal (mig grup) a realitzar activitats manipulatives on els infants projecten les seves idees de manera lúdica. Treballem conceptes de forma, de mida, qualitat dels materials, domini de l’espai …
Construir és una de les activitats més enriquidores en aquestes edats. A través del joc els infants investiguen, descobreixen i organitzen la realitat que ens envolta, experimenten i assagen noves formes de relacionar-se.
Realitzem sortides escolars dels temes treballats a l’aula. L’alumnat de P5 realitza colònies intercicles amb l’alumnat de 2n i 4t, per tal de fomentar la relació d’alumnes de diferents edats.
Celebrem la castanyada, es duu a terme el Concert de Nadal al TMC de la ciutat (on totes les famílies esteu convidades), carnestoltes (festa oberta a les famílies), Jornades Culturals, Sant Jordi ( Jocs Florals, festa oberta a les famílies), festa fi de curs…
Cada nivell disposa d’un bloc on es recullen les diferents pràctiques educatives que es realitzen.
A la nostra escola mengem més fruita: l’escola participa en el programa intentant impulsar uns bons hàbits d’alimentació saludables en conveni amb el Departament d’Agricultura de la Generalitat de Catalunya.