Transcripció sessió filo pilotetes taronges.

CLASSE de la   “LLUNA BRUNA” 

SESSIÓ DE FILOSOFIA: PILOTETES  LLUNES TARONGES

Iniciem la sessió cantant la cançó: “ Fem una rotllana, com una magrana….”quan ja estem asseguts donem la benvinguda a la “Marieta Filo”, obro la llum de l’espelmeta de colors i faig sonar la cançó de la caixeta màgica de’n Patufet , d’aquesta manera es crea un ambient tranquil i relaxant que ens acompanyarà  durant tota la sessió.

Recordem les normes de com hem d’estar quan ve la Marieta Filo

  • IVET: seure com el indis
  • FERRAN: Aixecar el dit per parlar
  • IVET: escoltar als nostres companys
  • HUGO: pensar
  • TXELL: Molt bé, pensar abans de parlar

 

  • TXELL: Anem a mirar que ens ha portat avui la Marieta Filo
  • LLUNES: Pilotes
  • TXELL: I perquè creieu que ens ha portat pilotes?
  • GERARD: per xutar
  • TXELL: Aquí a la classe podem xutar?
  • TOMÁS: Nooooo
  • GERARD: hem de xutar al pati
  • IVET: a la classe podem trencar alguna cosa
  • TXELL: llunes us les aniré ensenyant i vosaltres haureu de dir com és cada pilota. Doncs bé, comencem….

 

 

 

N’agafem una:

  • VERA: és gran
  • IDRISSA: hi ha molta intenció comunicativa
  • IVET: és “gorda” i “blandita”

Agafem una altra pilota:

  • ÀLEX.S: és petita
  • GERARD: és per xutar, de bàsquet
  • VERA: és una mica taronja
  • POL: i també és negra
  • VERA: jo la tinc a casa
  • POL: jo també en tinc a casa
  • FERRAN: jo la tinc més gran de color marró
  • IVET: a casa dela avis en tinc una i també és petita amb ratlles negres
  • FERRAN: a casa els avis també la tinc
  • ÀLEX.S: també és tova

N’agafem una altra:

  • EMMA: és verda
  • HUGO: si verda
  • TOMÁS: i petita
  • GERARD: per xutar una miqueta
  • FERRAN: aquesta no és de bàsquet
  • POL: i té punxes

 

 

 

Una altra pilota:

  • IVET: aquesta sona
  • FERRAN: té picarols
  • HUGO: bota
  • VERA: si bota
  • TOMÁS: és blava

N’agafem una altra:

  • IVET: és de nens petits
  • TXELL: que et fa pensar que és de nens petits?
  • IVET: perquè és petita
  • TOMÁS: si és molt petita
  • FERRAN: está mullada
  • TXELL: li explico que no está mullada, que és cola de color transparent però si que és veritat Ferran que ho sembla

Seguidament en mirem una altra:

  • TOMÁS: és d’un gos
  • HUGO: és petita
  • IVET: també és dura
  • FERRAN: jo la tinc
  • GERARD: jo també
  • TXELL: llunes en quin esport s’utilitza aquesta pilota?
  • ÀLEX.S: per jugar a tenis

 

 

 

N’agafem una altra:

  • IVET: és mitjana
  • EMMA: i blanca
  • GERARD: és com la neu
  • TXELL: i perquè et sembla que és com la neu?
  • GERARD: perquè si agafem el trineu va sol per la neu
  • FERRAN: jo tinc un trineu de llops
  • IVET: quan ens tirem amb un trineu i som de P3 ens hem de tirar amb un adult

 

Una altra pilota:

  • IDRISSA: OOOOhhhhh
  • FERRAN: és de vidre
  • VERA: té una tortuga i no es mou
  • GERARD: no es pot moure perquè és de vidre
  • TXELL: anem a comprovar si és de vidre
  • Àlex.S: no, perquè es pot trencar
  • Hugo: si es trencarà

Ho comprovem i veuen que no és de vidre.

N’agafem una altra:

  • FERRAN: és de sorra
  • TOMÁS: no és de sorra
  • IVET: s’aguanta
  • TXELL: t’agrada Idrissa?
  • IDRISSA: fa que si amb el cap
  • HUGO: és marró

Se la passen i comproven efectivament que no és de sorra

  • TXELL: que hagués passat si hagués sigut de sorra?
  • IVET: que haguessim omplert la classe de sorra

En mirem una altra:

  • VERA: és més petita
  • POL: és taronja
  • IVET: jo un dia vaig anar a un lloc que hi havia aquestes pilotes
  • FERRAN: per jugar a la platja
  • IVET: si, amb unes pales

Una altra pilota:

  • ÀLEX.S: és molt petita
  • TXELL: quins colors té?
  • EMMA: blau
  • : vermell i verd
  • TXELL: ara llunes de totes aquestes que tenim aquí. Quina és la pilota que té més colors?
  • IVET: la dels bebés perquè té molts dibuixos.
  • TXELL: esteu d’acord llunes?
  • LLUNES: si

Quina és més suau?

  • HUGO: assenyala quina li sembla la més suau (la que sembla de sorra)
  • IVET: no hi està d’acord ja que diu que és una altre la més suau
  • GERARD: si és dura ens fa mal i llavors la canviem
  • POL: la més petita, la que té molts colors

 

Quina us ha agradat més tocar?

  • IVET: la de tots colors
  • FERRAN: la vermella gran
  • TOMÁS: la de la tortuga
  • VERA: la que té la tortuga

Quina va millor per jugar?

  • GERARD: la vermella
  • IVET: si, la vermella
  • TXELL: llunes hi esteu d’acord?
  • LLUNES: si

Quina bota més?

  • IVET: la més petita
  • FERRAN: la vermella gran

Comprovem quina és i veiem que és la més petita la que bota més.

Quina és la vostra preferida i perquè?

  • POL: la blava perquè sona
  • VERA: la de la tortuga
  • TOMÁS: la vermella
  • ÀLEX.S: la més petita perquè bota
  • IVET: la de tots colors perquè és petita
  • EMMA: la de la tortuga
  • GERARD: la vermella perquè és gran
  • FERRAN : a mi també la vermella
  • IDRISSA: l’assenyala
  • HUGO: la de la tortuga
  • TXELL: molt bé llunes i ara per acabar li donem les gràcies a la “Marieta Filo” per a haver-nos portat aquestes pilotes, llavors tornem a encendre l’espelma de colors i escoltem la cançó de’n Patufet de la caixeta mágica mentre li fem un petonet i una abraçada i li diem fins la setmana vinent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *