Finalitat del bloc

Hola nois i noies, com ja sabeu, després de parlar entre tots vam decidir crear aquest bloc.

Aquest juny finalitzareu 6è de primària i, per tant, direu adéu a la vostra escola durant 9 cursos. Aquí teniu la possibilita d’entre tots plegats fer un recull d’imatges, documents, videos, presentacions,…

Som-hi! Segur serà un bon record!

logo de l’escola editat amb el GIMP

l’edifici editat amb el pixir

PUBLICACIÓ A INSTAGRAM:

Ús didàctic del material multimèdia

Entre els elements multimèdia que podem trobar per a la realització de qualsevol projecte o material dirigidos a alumnat destaquem: Text, so, color, imatges fixes o animades i vídeo.

És fonamental que siguem capaços de planificar i d’avaluar els recursos multimèdia
que utilitzem en les classes. Un dels aspectes que s’han de considerar, és la seva pertinència en el context específic del grup d’alumnes.  Així doncs es planteja la següent proposta tradicional seguida per molts autors:

• Anàlisi de necessitats
  • Programació: desenvolupament d’objectius i procediments d’avaluació, així com la selecció d’estratègies o activitats per assolir els objectius.
  • Implementació: desenvolupament d’estratègies, selecció construcció d’instruments,
  • aplicació d’instruments, seguiment de l’procés.
  • Presa de decisions: a partir de la informació sintetitzada, analitzada i valorada.

Poole : “Como con todos los materiales de enseñanza, la elección del software educativo debe estar en relación con las características de la población a la que se dirige. Por tanto, es importante que la elaboración de esa lista de control de evaluación del software se haga de acuerdo con las necesidades particulares de cada escuela o grupo de escuelas y con ayuda de profesores y alumnos; el resultado será que el software elegido estará mas adaptado a los fines con que se quiera aplicar” (1999, p.133)

Característiques que s’han d’atendre a l’hora d’avaluar. Entre elles, les citades per
Romero (2001: 77):

• Atendre el nivell dels alumnes, si el programa està destinat per al treball
    individual, en parelles o de grup i quines activitats es poden realitzar
    vinculades a les activitats d’aula.
  • Considerar la forma en què estan presentats els continguts, i veure si s’adapta
    als objectius previstos en el programa escolar o planificació.
  • Possibilitat que l’alumne explori i sigui capaç de donar les seves pròpies respostes, que pugui equivocar-se i entengui perquè s’ha equivocat.
  • Que comuniqui bé on pot avançar i com és l’aprenentatge. contenir
    missatges que l’estimulen a seguir endavant, mantenir l’interès i informar-lo
    les seves possibilitats.
  • Possibilitat d’avaluar l’alumne, presentant problemes a resoldre per no
    avorrir.
  • Que faciliti a l’infant i a el mestre conèixer els progressos assolits.
  • Que pugui provocar un altre tipus d’activitats amb o sense l’ordinador. un
    programa pot provocar exercicis d’orientació espacial dins d’una aula,
    amb elements que es troben en ella, elaborant una trajectòria a seguir.