Creació d’activitats per a la PDI

Les eines Toolkit són una col·lecció d’arxius personalitzables amb eines i plantilles que inclouen activitats, jocs i gràfics i que podeu utilitzar per donar un aspecte professional, interactiu i atractiu a les vostres activitats per a fer servir amb la PDI.

Podeu accedir-hi des de la Galeria de programari Notebook.  A la Galeria, seleccioneu Lesson Activity Toolkit 2.0 per veure el contingut de l’eina . Aquest contingut està organitzat en subcarpetes :

  • Activitats
  • exemples
  • Jocs
  • Gràfics
  • Pàgines
  • Eines.

Quan trobeu un objecte que us agradi, feu clic i arrossegueu-lo a la pàgina.

De totes les activitats possibles n’hem seleccionat aquestes sis perquè les treballeu:

Anagram anagram
Category sort image o text category-sort-image-text
Image match image-match
Multiple choice multiple-choice
Vorten sort image o text vorten-sort-image-text
Word guess word-guess

Premeu el botó Ajuda per veure una descripció de l’objecte i les instruccions detallades per a la construcció i ús de l’activitat (de moment només en anglès).

ajuda

Podeu fer servir l’eina de traducció de Google.

https://translate.google.es/?hl=ca

Premeu el botó Edició per personalitzar l’activitat.

edit

 

Projecte de creació d’un lloc web

En aquesta tasca crearem el nostre propi lloc web.
Per fer aquesta feina dedicarem un màxim de set sessions.

Exemple: https://sites.google.com/view/els-jocs-olmpics/

Sessió1
Triar tema.
Elaborar el mapa conceptual del nostre lloc web.
Sessió 2 i 3
Cercar i seleccionar la informació que inclourem al nostre lloc web.
Anotar quines són les fonts d’informació que hem consultat.
Sessió 4
Crear l’estructura i el disseny del nostre lloc web.
Sessió 5 i 6
Incorporar els continguts al nostre lloc web.
Sessió 7
Acabar la feina.
Fer públic el nostre lloc web.

Tasques a fer

Primer
Heu de triar el tema que voleu per al vostre lloc web. Els dos membres de la parella heu d’estar d’acord.

Segon
Heu d’elaborar un mapa conceptual amb l’esquema del vostre lloc web.
Aneu a la web https://bubbl.us.
Creeu el vostre esquema-mapa i en acabat cliqueu damunt el botó “Save as” i deseu la imatge a la vostra carpeta personal d’imatges.

Tercer
Heu de cercar la informació a partir de diferents fonts d’informació (pagines web, llibres, vídeos, imatges, entrevistes, preguntes a adults, etc.) . No s’hi val fer servir només una font d’informació.
També heu d’elaborar la informació. Això significa que no podeu retallar, copiar i enganxar la informació perquè d’aquesta manera no aprendreu res.
El que voleu explicar ho heu de fer amb les vostres paraules. No cal que els textos siguin massa llargs.
Heu d’escriure en forma d’esborrany el que voleu dir i després passar-ho al vostre lloc web.
També heu d’anotar d’on traieu la informació, es a dir, quines són les vostres fonts d’informació.

Quart
Tots els llocs web han de tenir com a mínim:

  • Una pàgina inicial
  • Dues o tres pàgines de continguts del vostre lloc web
  • Una pàgina d’autoria i fonts d’informació
  • Alguna imatge
  • Opcional incrustar un vídeo curt

Videojoc desenvolupat pel Programa mundial d’aliments de les Nacions Unides

El Programa mundial d’aliments de les Nacions Unides és l’agència humanitària del món més gran que lluita contra la fam.

El problema de la fam al món

Avui en dia hi ha 870 milions de persones desnodrides al món. Això significa que almenys una de cada sis persones no té aliments suficients per estar saludable i portar una vida activa. La fam i la desnutrició són considerats a nivell mundial el principal risc per a la salut, més que la SIDA, la malària i la tuberculosi juntes.

Entre les principals causes de la fam estan els desastres naturals, els conflictes i les guerres, la pobresa, la manca d’infraestructura agrícola i la sobreexplotació del medi ambient. Recentment, el nombre de persones amb fam ha augmentat a causa de les crisis financeres i econòmiques.

A més de la fam que se sent quan es té l’estómac buit, també hi ha un altre tipus de fam: la fam oculta. Aquesta és producte de la deficiència de micronutrients i fa a les persones més susceptibles a les malalties infeccioses, perjudica el desenvolupament físic i mental, redueix la productivitat laboral i augmenta el risc de patir una mort prematura.

El joc Food Force recrea algunes de les activitats que duu a terme el Programa mundial d’aliments de les Nacions Unides.

El joc té lloc a l’illa fictícia de Sheylan a l’Oceà Índic, que està patint de la sequera i la guerra civil. El personatge del jugador és un principiant que s’ha unit a un equip d’experts de l’ONU, entre ells un nutricionista, un oficial de logística, un pilot, un oficial d’operacions, i el director de compres d’aliments.

El joc conté sis missions:

  • Vigilància de l’aire: Localització dels ciutadans que pateixen fam en un helicòpter.
  • Energia pacs: Produir una dieta equilibrada d’arròs, oli, fesol, sucre i sal dins d’un pressupost de només 30 centaus de dòlar per dia.
  • Descens de l’aire: Subministrar aliments via aèrea a la zona objectiu, cal compensar la desviació provocada pel vent.
  • Cerca i distribueix: Coordinar els subministraments d’aliments comprats i donats arreu del món.
  • Transport d’aliments: Conduir un comboi d’aliments des d’un magatzem, cal evitar perill com mines terrestres i bloqueig de carreteres.
  • Agricultura del futur: Utilitzar l’ajuda alimentària per ajudar a desenvolupar un poble durant més de 10 anys, inverteix acuradament en capacitació, nutrició escolar, tractament de la SIDA, etc.

Us podeu descarregar el joc des d’aquest enllaç, instal·leu-vos el en el vostre ordinador i ja podeu començar a jugar.

https://drive.google.com/file/d/13qWF3zA_i2RpvJOopR2H1AVyM-cIMb1z/view?usp=sharing

 

Reproducció en 3D del plànol de la classe

En aquesta activitat heu de reproduir de la manera més realista possible el plànol de la classe en 3D.

 

Necessitareu les següents dades:

  • Parets. Alçada, llargada i superfície total de la classe.

planner5d0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Finestres (Ventanas). Amplada, alçada i distància al terra.
  • Portes (Puertas). Amplada i alçada.

planner5d1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Armaris (Almacenaje). Amplada, fons i alçada.
  • Taules (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Cadires (Mesas y sillas). Amplada, fons i alçada.
  • Pica (Cuarto de baño). Amplada, fons i alçada.
  • Pissarra digital (Video y TV). Amplada, fons i alçada.
  • Ordinadors (Ordenadores). Amplada, fons i alçada.

planner5d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Per tal de construir el plànol farem servir el programa Planner5d

https://planner5d.com/es/

Us heu de registrar amb el vostre usuari de correu de l’escola.

Cliqueu damunt el botó verd Registrar-se i seleccioneu l’opció “Sign up with Google”

 

Correu electrònic

Correu electrònic:

Sistema de missatgeria que permet la transmissió de missatges entre usuaris, sense necessitat que estiguin connectats al mateix temps.

Adreça de correu:

Conjunt de paraules o signes que identifiquen l’emissor o el receptor d’un missatge de correu electrònic.

Una adreça de correu fa referència a una bústia on arriben missatges electrònics.

Aquesta bústia es troba en un servidor d’internet, al que haurem de connectar-nos per consultar si hem rebut correu.

Què pot portar una adreça de correu:

  • Sempre ha de tenir una, i només una, arroba (@)
  • Pot tenir lletres (majúscules i minúscules), números, guions, i punts

Què no pot portar:

  • Espais en blanc (no hi pot haver separació entre cap dels caràcters)
  • Altres signes de puntuació que no siguin un punt (coma, punt i coma, dos punts, cometes, parèntesis, admiració, interrogació, etc)
  • Caràcters no anglosaxons (ç, ñ, etc.)
  • Accents ni dièresis.
  • Símbols no alfabètics: monetaris, matemàtics… ( €, $, +, /, %, #, etc.)

Quins elements formen un correu electrònic?

Per a:

Adreça de correu del destinatari a qui es vol enviar el correu.

De:

Adreça de correu de l’emissor, qui envia el missatge.

Assumpte:

Descripció curta del contingut del missatge.

Cos del missatge:

És el contingut del missatge amb format o sense.

Sempre ha de constar de:

  • Salutació
  • Contingut del missatge
  • Comiat

Documents adjunts:

El correu electrònic permet adjuntar al missatge imatges, documents, vídeos o àudio.

Carpetes de missatges:

Els correus es troben ordenats en safates, igual com ho estarien en una oficina.

Safata d’entrada: On van a parar els correus que reps.

Enviats: On es guarda una copia dels missatges que has enviat.

Esborranys: On hi ha els missatges que has escrit però encara no has enviat.

Paperera: On llencem els missatges eliminats.

Disseny 3D amb Tinkercad

Tinkercad és un programari gratuït de disseny i modelatge 3D.

https://www.tinkercad.com/joinclass

Permet dissenyar qualsevol objecte amb volum de forma intuïtiva i després portar-lo a la realitat mitjançant una impressora 3D. Avui dia Tinkercad és l’opció favorita de milions de Makers per fabricar tot tipus d’objectes segons les seves idees i a casa seva.

Amb Tinkercad es poden dissenyar figures, cases, cotxes, pollastres, llits, avions …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Font: https://www.yourtechnologyweb.com/ejercicios-1o-eso/ejercicios-de-tinkercad/

Reglament Google Workspace escola Agustí Bartra

El servei Google Workspace @escagustibartra.cat és propietat del centre i com a tal el gestiona.

L’escola proporciona a l’alumnat i al professorat de cicle superior un compte d’usuari/a del tipus nom.cognom@escagustibartra.cat i una contrasenya que li dona accés als serveis de Workspace:

  • Classroom: entorn virtual d’aprenentatge

  • Drive: documents en línia (documents de text, full de càlcul, presentacions, dibuixos)

  • Sites: creació de llocs web

  • Altres serveis

L’alumnat no pot canviar la contrasenya inicial assignada que és per al seu ús exclusiu i no pot compartir-la amb cap altre usuari/a.

L’administrador/a de Workspace és qui gestiona l’alta i baixa d’usuaris i les contrasenyes del servei. També pot veure les estadístiques dels comptes i accedir a tota la informació emmagatzemada en un compte d’usuari/a.

Cal el consentiment de les famílies per a l’ús del servei Workspace. El pare, mare, tutor/a legal de l’alumne/a ha de signar el model de full d’autorització elaborat pel Departament d’Educació per tal que l’administrador/a de Workspace de l’escola creï el compte d’usuari/a per a l’alumnat.

El compte d’usuari nom.cognom@escagustibartra.cat s’ha de fer servir amb finalitat educativa. No es pot fer servir per donar-se d’alta a serveis externs no relacionats amb l’aprenentatge o amb l’escola. Tampoc es pot fer servir per a altres activitats que no siguin educatives.

L’alumnat s’ha de comprometre a fer un bon ús del servei (per exemple no modificar o esborrar materials o dades d’altres usuaris/es). En cas de fer un mal ús del servei el centre pot suspendre temporalment o definitiva l’usuari/a i prendre altres mesures segons les NOFC del centre. La persona responsable d’un mal ús és l’usuari/a del compte.

En acabar l’alumnat o el professorat la relació amb el centre i passat un temps prudencial, l’administrador/a de Workspace els donarà de baixa del servei.

Tots els materials elaborats tant a l’entorn Workspace com fora d’aquest són responsabilitat de l’alumnat com a autors intel·lectuals. El professorat del centre els pot supervisar amb finalitats pedagògiques i educatives.

Creeu un avatar

A internet un avatar és una imatge o representació gràfica triada per un usuari que l’identifica a la xarxa. Un avatar pot ser un dibuix, una fotografia o fins i tot una representació tridimensional.

Aplicacions en línia per crear el vostre propi avatar:

Creartuavatar.com

https://www.creartuavatar.com/

Avatar Maker

https://avatarmaker.com/

Portrait Illustration Maker

http://illustmaker.abi-station.com/index_en.shtml

Ava Maker

https://avamake.com/

Avachara

https://avachara.com/avatar_es/

Un cop tingueu fet el vostre avatar l’heu de descarregar a l’ordinador i afegir-lo al vostre perfil de Google Classroom.

Activitats Hot Potatoes

hot-potatoes
Les sis eines de què disposa Hot Potatoes són les següents:

Altres exemples d’activitats creades amb Hot Potatoes

http://centros3.pntic.mec.es/cp.antonio.de.ulloa/webactivhotpot/raiz/

http://acacia.pntic.mec.es/~jzanfano/hotpotatoes1.htm

http://www.aula21.net/segunda/josecorral/index.htm

Us podeu descarregar el programa Hot Potatoes des d’aquest enllaç:
https://hotpot.uvic.ca/setup_hotpot_7030.exe