El servei Google Workspace @escagustibartra.cat és propietat del centre i com a tal el gestiona.
L’escola proporciona a l’alumnat i al professorat de cicle superior un compte d’usuari/a del tipus nom.cognom@escagustibartra.cat i una contrasenya que li dona accés als serveis de Workspace:
-
Classroom: entorn virtual d’aprenentatge
-
Drive: documents en línia (documents de text, full de càlcul, presentacions, dibuixos)
-
Sites: creació de llocs web
-
Altres serveis
L’alumnat no pot canviar la contrasenya inicial assignada que és per al seu ús exclusiu i no pot compartir-la amb cap altre usuari/a.
L’administrador/a de Workspace és qui gestiona l’alta i baixa d’usuaris i les contrasenyes del servei. També pot veure les estadístiques dels comptes i accedir a tota la informació emmagatzemada en un compte d’usuari/a.
Cal el consentiment de les famílies per a l’ús del servei Workspace. El pare, mare, tutor/a legal de l’alumne/a ha de signar el model de full d’autorització elaborat pel Departament d’Educació per tal que l’administrador/a de Workspace de l’escola creï el compte d’usuari/a per a l’alumnat.
El compte d’usuari nom.cognom@escagustibartra.cat s’ha de fer servir amb finalitat educativa. No es pot fer servir per donar-se d’alta a serveis externs no relacionats amb l’aprenentatge o amb l’escola. Tampoc es pot fer servir per a altres activitats que no siguin educatives.
L’alumnat s’ha de comprometre a fer un bon ús del servei (per exemple no modificar o esborrar materials o dades d’altres usuaris/es). En cas de fer un mal ús del servei el centre pot suspendre temporalment o definitiva l’usuari/a i prendre altres mesures segons les NOFC del centre. La persona responsable d’un mal ús és l’usuari/a del compte.
En acabar l’alumnat o el professorat la relació amb el centre i passat un temps prudencial, l’administrador/a de Workspace els donarà de baixa del servei.
Tots els materials elaborats tant a l’entorn Workspace com fora d’aquest són responsabilitat de l’alumnat com a autors intel·lectuals. El professorat del centre els pot supervisar amb finalitats pedagògiques i educatives.