Seqüència didàctica

Unitat didàctica: ENS APLIQUEM!

– Nivell educatiu : 5è d’EP.

– Objectius didàctics 

Lectura expressiva i comprensiva d’un text fantàstic.

Explicar oralment una història a partir d’imatges.

Reconèixement  i classificació dels determinants.

L’accentuació. Accentuació de les paraules agudes, planes i esdrúixoles.

Explicar oralment una història a partir d’imatges.

Conèixer les característiques del còmic.

Elaborar un còmic utilitzant un programa digital (PIXTON)

COMPETÈNCIES I RELACIÓ AMB EL CURRÍCULUM

 Competència en comunicació lingüística:

–  Saber expressar oralment i per escrit històries a partir d’ imatges.

– Saber llegir la informació que ens aporten les il·lustracions en determinats textos

Competència social i ciutadana:

– Mostrar interès per les produccions orals i escrites dels companys.

 Competència d’aprendre a aprendre:

– Desenvolupar la confiança en un mateix.

Competència digital: .

Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.

Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge, so i imatge en moviment.

 

CONTINGUTS

Lectura expressiva i comprensiva d’un text fantàstic.

Identificació, classificació i ús dels determinants.

L’accentuació. Accentuació de les paraules agudes, planes i esdrúixoles.

Expressió oral d’històries a partir d’imatges. Expressió oral d’històries a partir d’imatges.

Coneixement de les carcaterístqiues del còmic.

Elaboració d’un còmic, amb la utilització d’un programa digital.(https://www.pixton.com/ct/)

 

Criteris i sistema d’avaluació: 

Llegir de manera comprensiva una narració fantàstica

Reconèixer els diferents tipus de determinants

Aplicar les normes ortogràfiques de l’accentuació

Explicar oralment una història de manera clara i ordenada a partir d’unes imatges.

Conèixer les característiques del còmic.

Ser capaç d’elaborar un còmic on-line.

 

– Seqüència d’activitats proposades.

LLEGIM! (Activitat individual)

INVENTEM UNA HISTÒRIA A PARTIT D’UNES IMATGES. (Activitat per parelles)

ACCENTUACIÓ! (Activitat per parelles)

http://genmagic.net/repositorio/displayimage.php?pos=-275

http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/cs02.htm

ELS DETERMINANTS (Activitat individual)

  http://www.chiscos.net/repolim/lim/determinants/determinants.html

CONEIXEM LES CARACTERÍSTIQUES D’UN CÒMIC  (Activitat individual)

http://www.xtec.cat/~pribas/projecte/projecte.htm

ELABOREM UN CÒMIC! (Activitat per grups de 4 alumnes)

https://www.pixton.com/ct/

 

Educació inclusiva: Les activitats van dirigides tenint en compte els característiques i el ritme individual. En aquest cas, les activitats es treballarien en grups de 4 o per parelles.