Unitat didàctica: ENS APLIQUEM!
– Nivell educatiu : 5è d’EP.
– Objectius didàctics
Lectura expressiva i comprensiva d’un text fantàstic.
Explicar oralment una història a partir d’imatges.
Reconèixement i classificació dels determinants.
L’accentuació. Accentuació de les paraules agudes, planes i esdrúixoles.
Explicar oralment una història a partir d’imatges.
Conèixer les característiques del còmic.
Elaborar un còmic utilitzant un programa digital (PIXTON)
COMPETÈNCIES I RELACIÓ AMB EL CURRÍCULUM
Competència en comunicació lingüística:
– Saber expressar oralment i per escrit històries a partir d’ imatges.
– Saber llegir la informació que ens aporten les il·lustracions en determinats textos
Competència social i ciutadana:
– Mostrar interès per les produccions orals i escrites dels companys.
Competència d’aprendre a aprendre:
– Desenvolupar la confiança en un mateix.
Competència digital: .
Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals.
Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.
Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge, so i imatge en moviment.
CONTINGUTS
Lectura expressiva i comprensiva d’un text fantàstic.
Identificació, classificació i ús dels determinants.
L’accentuació. Accentuació de les paraules agudes, planes i esdrúixoles.
Expressió oral d’històries a partir d’imatges. Expressió oral d’històries a partir d’imatges.
Coneixement de les carcaterístqiues del còmic.
Elaboració d’un còmic, amb la utilització d’un programa digital.(https://www.pixton.com/ct/)
Criteris i sistema d’avaluació:
Llegir de manera comprensiva una narració fantàstica
Reconèixer els diferents tipus de determinants
Aplicar les normes ortogràfiques de l’accentuació
Explicar oralment una història de manera clara i ordenada a partir d’unes imatges.
Conèixer les característiques del còmic.
Ser capaç d’elaborar un còmic on-line.
– Seqüència d’activitats proposades.
LLEGIM! (Activitat individual)
INVENTEM UNA HISTÒRIA A PARTIT D’UNES IMATGES. (Activitat per parelles)
ACCENTUACIÓ! (Activitat per parelles)
http://genmagic.net/repositorio/displayimage.php?pos=-275
http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/ortografia/cs02.htm
ELS DETERMINANTS (Activitat individual)
http://www.chiscos.net/repolim/lim/determinants/determinants.html
CONEIXEM LES CARACTERÍSTIQUES D’UN CÒMIC (Activitat individual)
http://www.xtec.cat/~pribas/projecte/projecte.htm
ELABOREM UN CÒMIC! (Activitat per grups de 4 alumnes)
Educació inclusiva: Les activitats van dirigides tenint en compte els característiques i el ritme individual. En aquest cas, les activitats es treballarien en grups de 4 o per parelles.
