Unes dues setmanes abans que arribi el Rei Carnestoltes a la nostra escola, començarem a introduir la festa a l’aula fent una conversa en rotllana amb tot el grup-classe. Es preguntarà als alumnes què saben del Carnaval. Tots els comentaris que vagin sortint els anotarem a la pissarra digital.
A continuació visualitzarem un vídeo sobre el Carnaval: El món per un forat. A partir del vídeo podem treballar el vocabulari propi del Carnaval (carota, disfressa, rua…) amb les imatges que ens ofereix l’enllaç. A més, realitzarem junts a la pissarra digital les activitats que ens proposen des d’aquesta pàgina.
http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/carnestoltes/carnestoltes.html
Tanmateix, motivem als alumnes amb cançons pròpies d’aquesta festa. Les escoltarem, les ballarem, les aprendrem i cantarem. En aquest enllaç podeu escoltar les cançons més habituals del Carnaval.
http://bielorrit.wix.com/carnestoltes
Jocs per treballar amb la PDI: amb aquestes propostes de jocs divertits els alumnes podran disfressar diferents personatges, adonar-se de la quantitat de disfresses que poden haver, etc. Són activitats que podem fer en gran grup o per parelles (durant estones de racons).
- FLIPBOARD: és un joc molt fàcil i divertit on hem d’endevinar i trobar la disfressa de cada personatge. http://www.edu365.cat/infantil/jocs/flipbook.swf
- DISFRESSES LEGO: hem de trobar el personatge lego amb la mateixa disfressa que l’exemple. http://apps.warnerbros.com/lego/dressupgame/us/
- LES DISFRESSES DE LA LAURA I L’EDGAR: juguem a disfressar dos nens, la Laura i l’Edgar. http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/carnaval9/jclic/carnaval9.jclic.zip&lang=ca&title=Les+disfresses+de+l%27Edgar+i+la+Laura
- TANTS CAPS, TANTS BARRETS: joc per posar el barret que toca a cada disfressa. http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/carnaval/carnaval.swf
I, a més de totes aquestes activitats, començarem a parlar i realitzar la nostra disfressa de fons marí. A nivell individual, els alumnes pintaràn en el racó de plàstica diversos dibuixos d’animals marins i d’un submarí que després enganxaran a una bossa de color blau.






