PROJECTE: “LES BÈSTIES DE FOC”

* Estem davant d’un treball conjunt d’Educació Infantil; recordem que a la mateixa aula hi són els tres nivells.

Ja hem escollit el nou projecte i el resultat de la nostra votació ha estat:
“LES BÈSTIES DE FOC”

Aquest tema va relacionat a la cultura que envolta a les nostres festes Majors i l’ús de les entitats que poden haver en els pobles, tal com “els diables”, caps grossos, grallers i timbalers i, a més, investigar si tots els pobles de la nostra comarca i altres comarques properes, tenen una BÈSTIA DE FOC.
El fet de tenir les diferents edats d’infantil a l’aula, el que fem per poder escollir tots el projecte és:
1.- Des de casa ajuden els alumnes a pensar un tema, una pregunta, una inquietut…..
2.- Ens ajuntem les dues aules i anem llegint les propostes dels alumnes i, a la mateixa vegada, un de nosaltres, ho anem dibuixant i escrivint a la pissarra i, finalment, els nens voten i anem fent ratlles a cada proposta i després anem contant.

OBJECTIUS: – Conèixer la nostra cultura a partir de les diferents “bèsties de foc” que anem investigant.
– Esbrinar si en el nostre poble hi ha una bèstia de foc.
– Desenvolupar el llenguatge verbal dels nens i nenes de la classe.
– Motivar els infants i les seves famílies per tal que es motivin per conèixer la nostra cultura.
– Ajudar els alumnes a tenir curiositat pel nostre entorn proper.

CONTINGUTS: – Concepte de Bèstia de foc
– Elements bàsic d’una bèstia de foc.
– Procés d’elaboració d’una bèstia de foc.
– Bèsties de foc que podem trobar a Catalunya (a nivell de fotografies).
– Colla de diables del nostre poble.
– Vocabulari bàsic relacionat amb el tema.
– Diferència entre una “Bèstia de foc” i un “dinosaure”.
– Actitud d’escolta davant les explicacions dels companys/es.
– Cooperació amb els altres en el moment de construir una bèstia de foc.
– Interès per la participació a les diferents activitats i experiències al llarg del projecte.

CAPACITATS: – Adquirir progressivament hàbits bàsics d’autonomia en accions quotidianes, per actuar amb seguretat i eficàcia.
– Progressar en la comunicació i expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà
dels diversos llenguatges.
– Observar i explorar l’entorn immediat, natural i físic, amb una actitud de curiositat i respecte i participar,
gradualment, en activitats socials i culturals.

ACTIVITATS: Les aniré desenvolupant al llarg de les següents pàgines d’aquest blog.