BÈSTIES DE FOC (2)

PASSOS QUE HEM SEGUIT AL LLARG DEL PROCÉS:
1.- Què coneixem sobre les bèsties de foc: El alumnes van dient coses i aspectes que saben sobre el tema (per exemple, que treuen foc per la boca, que surten a les festes majors, que surten a la nit, etc…).

2.- Fem possibles preguntes sobre el que no coneixem i voldríem esbrinar entre tots. En aquest punt, sobretot fan  les qüestions els alumnes d’E.I-5 i els d’E.I-4; ja que pels alumnes d’E.I-3, els costa més i és el primer projecte que fem a la classe.
3.- Dibuix inicial de com ens imaginem que podríen ser les bèsties (A la classe fan el dibuix sobre paper els tres nivells a la vegada).

dibuix-inicial-1 dibuix-inicial-2 dibuix-inicial3 dibuix-inicial4

4.- A partir d’aquest moment els nens van aportant materials i els van explicant a la classe, amb aquesta informació i documents, confegim un raconet el qual els alumnes poden veure, tocar, mirar els contes, jugar amb les joguines aportades, etc.

1488021516_tmp_dsc01607-jpg_thumb

 

 

Dins aquest apartat, hi ha un alumne que te família dins una associació: “amics del “cavall armat”, venen de Papiol fins a Olesa, ens fan una explicació a la PDI , sobre la historia i com es fa una bèstia de foc i com què HAN PORTAT EL “CAVALL ARMAT” A OLESA, in situ ens l’ensenyen, ens fiquem a sota,  i ens fan una mini sessió de fer petar petards.

REALMENT HA ESTAT UN LUXE PODER COMPARTIR AQUESTA  EXPERIÈNCIA. Aprofitant aquesta activitat han sorgit d’altres:
A) Des de la PDI, hem consultat al GOOGLE MAPS, el camí seguit des del PAPIOL a OLESA DE BONESVALLS
B)Dibuix dels nens del camí seguit; tant sobre la PDI, com sobre paper.
C) Dibuix del cavall armat: -Els d’EI-5, l’han dibuixat
– Els alumnes d’EI-4/EI-3 han pintat una silhueta donada.
D) Seriació de 4 imatges de les fotos extretes des de que el CAVALL ARMAT va arribar a Olesa fins que nosaltres ens posem sota i
peten els petards.