PASSOS QUE HEM SEGUIT AL LLARG DEL PROCÉS:
1.- Què coneixem sobre les bèsties de foc: El alumnes van dient coses i aspectes que saben sobre el tema (per exemple, que treuen foc per la boca, que surten a les festes majors, que surten a la nit, etc…).
2.- Fem possibles preguntes sobre el que no coneixem i voldríem esbrinar entre tots. En aquest punt, sobretot fan les qüestions els alumnes d’E.I-5 i els d’E.I-4; ja que pels alumnes d’E.I-3, els costa més i és el primer projecte que fem a la classe.
3.- Dibuix inicial de com ens imaginem que podríen ser les bèsties (A la classe fan el dibuix sobre paper els tres nivells a la vegada).
4.- A partir d’aquest moment els nens van aportant materials i els van explicant a la classe, amb aquesta informació i documents, confegim un raconet el qual els alumnes poden veure, tocar, mirar els contes, jugar amb les joguines aportades, etc.
Dins aquest apartat, hi ha un alumne que te família dins una associació: “amics del “cavall armat”, venen de Papiol fins a Olesa, ens fan una explicació a la PDI , sobre la historia i com es fa una bèstia de foc i com què HAN PORTAT EL “CAVALL ARMAT” A OLESA, in situ ens l’ensenyen, ens fiquem a sota, i ens fan una mini sessió de fer petar petards.
REALMENT HA ESTAT UN LUXE PODER COMPARTIR AQUESTA EXPERIÈNCIA. Aprofitant aquesta activitat han sorgit d’altres:
A) Des de la PDI, hem consultat al GOOGLE MAPS, el camí seguit des del PAPIOL a OLESA DE BONESVALLS
B)Dibuix dels nens del camí seguit; tant sobre la PDI, com sobre paper.
C) Dibuix del cavall armat: -Els d’EI-5, l’han dibuixat
– Els alumnes d’EI-4/EI-3 han pintat una silhueta donada.
D) Seriació de 4 imatges de les fotos extretes des de que el CAVALL ARMAT va arribar a Olesa fins que nosaltres ens posem sota i
peten els petards.