Celebració del Vespre EN RESiDÈNCiA

L’edició 2011-2012 culmina amb la celebració del Vespre EN RESiDÈNCiA.

La tarda comença a l’Institut Barcelona-Congrés, on s’inaugura l’exposició de les dues obres realitzades durant la residència d’Isabel Banal: Equipatges de mà i Amb fons blanc.

Des d’allà es va a la Capella de Sant Rafael on la intervenció Present absent de Vicens Casassas i els estudiants de l’Institut Valldemossa s’inaugura amb l’acció escènica d’Ariadna Estalella i Tuur Marinus, inspirats per l’espai, la intervenció i el concepte de càrrega treballat per la Isabel Banal a l’Institut Barcelona Congrés.

Tom Carr i els estudiants de l’Institut Sant Andreu també presenten el seu projecte Food for Thought i reparteixen entre els assistents el punt de llibre i la sèrie de postals que han editat.

Primer VESPRE EN RESiDÈNCiA: 17 de maig de 2012, de 18:00 a 20:30

Presentació de les tres obres realitzades a l’edició 2011-2012 d’EN RESiDÈNCiA en un recorregut que va de l’Institut Barcelona-Congrés a la Capella de Sant Rafael.

18h – inauguració d’Equipatges de mà i Amb fons blanc, d’Isabel Banal i els alumnes de l’Institut Barcelona-Congrés. A l’institut (c/ Baró d’Esponellà 1-15).
19:45h – a la capella de Sant Rafael (Alsàcia 1, darrere la seu del districte de Nou Barris)
– Intervenció escènica d’Ariadna Estalella i Tuur Marinus a partir del concepte de càrrega treballat a la residència d’Isabel Banal
– Inauguració de Present absent a càrrec de Vicens Casassas i els estudiants de l’Institut Valldemossa.
– Presentació de Food for thought a càrrec de Tom Carr i els estudiants de l’Institut Sant Andreu. Es distribuiran els punts de llibre i postals elaborats a la residència.

Exposició de Creadors EN RESiDÈNCiA als instituts a la Fabra i Coats

Del 18 d’abril al 12 de maig a la Fabra i Coats. Fàbrica de creació es pot veure l’exposició de les vuit obres realizades en les dues primeres edicions del projecte, així com els processos de creació de les onze residències de les tres edicions.

S’inaugura el 17 d’abril a les 19h. L’exposició es pot visitar de dilluns a dissabte, de 16h a 20h. L’entrada és lliure.

Tom Carr EN RESiDÈNCiA a l’Institut Sant Andreu: visita al MACBA i inici de la col·laboració amb Barcelona Poesia

Tom Carr i els estudiants de l’Institut Sant Andreu visiten l’exposició Volum!. L’equip del MACBA dissenya un recorregut específic i un comentari detallat de les obres exposades posant-les en relació amb el procés de creació que estan desenvolupant a la residència.
A l’inici de la visita, els estudiants i Tom Carr realitzen una acció aprofitant els espais del Museu:

Quan acaben la visita al MACBA, van cap a la Virreina, on es reuneixen amb els responsables de Barcelona Poesia per parlar sobre la possible col·laboració entre la residència i el Festival. La trobada és molt fructífera i s’acorden dues grans línies de treball: la col·laboració amb alguns dels autors convidats al festival i la intervenció al pati de la Virreina durant els dies de Barcelona Poesia.

Isabel Banal EN RESiDÈNCiA a l’Institut Barcelona Congrés: presentació d’‘Amb fons blanc’

Els estudiants, la professora Laia Mercadé i Isabel Banal presenten la primera peça que han realitzat: ‘Amb fons blanc’, un conjunt de díptics que reflexionen entorn de les figures carregades.
Assisteixen a la presentació els estudiants i el professorat de Història de l’Art de Batxillerat i diversos representants de les institucions: Carles Giner de l’Institut de Cultura de Barcelona, Lluís Vallvé del Consorci d’Educació de Barcelona i Ariadna Miquel del MACBA. Obre l’acte el director de l’institut, Jordi Moncosí.