Diferents tipus d’acompanyament de l’adult a l’infant

Aquest arxiu he pensat que podria ser interessant. Parla dels diferents tipus d’acompanyament a l’infant que hi ha. Penso que és una bona eina per reflexionar.
 
Gràcies
 
Brugués

TIPUS D’ACOMPANYAMENTS I POSSIBLES MOTIVACIONS

TIPUS D’ACOMPANYAMENT

QUÈ PENSO SOBRE ELS ALTRES (els nens/es)

QUÈ PENSO SOBRE MI: ROL, MOTIVACIONS, NECESSITATS,

Dirigir, guiar, ensenyar, aconsellar, …

Fes-ho així

No és capaç de fer-ho (aprendre) per sí mateix

Hi ha una (única o preferent) manera correcta de fer-ho i jo la conec

El més important és aconseguir-ho, arribar al resultat (esperat per mi)

Jo conec el camí que ha de seguir l’altre

Jo necessito ensenyar-te perquè això em fa sentir: útil, millor, estimat, ..

Motivar, esperonar, accelerar, mostrar opcions,

Una mica més

L’objectiu és aconseguir-ho, arribar al resultat

La motivació externa facilita que l’altre ho vulgui fer i ho aconsegueixi

Aconseguir-ho és una manera d’augmentar l’auto estima.

Arribar més lluny és millor, ser més del que hom és

Si trec el millor de tu, jo em sento útil, millor, orgullós de tu, estimat

Fer-ho jo mateix, donar la solució,

Ja ho faig jo

L’altre no és capaç de fer-ho, o no de manera tant eficaç o eficient com jo.

L’objectiu és aconseguir el resultat

Jo sóc millor o ho faig millor

Jo necessito fer això: tenir la vivència, sentir-me millor, admirat, superior,

Evitar la frustració, hiperprotegir, compadir,

 

Compte amb mi

L’altre no és capaç de fer-ho sense patir.

L’entorn o l’experiència són perillosos

El dolor i la frustració s’han d’evitar perquè són dolents

Jo he d’evitar la frustració

Si jo et protegeixo o t’arropo amb el meu amor, jo em sento útil, estimat, superior.

Absència, evitació del contacte, rebuig

Tu sol

L’altre no necessita la meva presència

L’experiència és molt senzilla

L’altre no és prou vàlid per a mi

La meva presència no és necessària

Jo no vull o no puc ser-hi, no puc sostenir la situació, necessito ser en un altre lloc

Fer-ho entre tots, cooperar, compartir, permetre

Tu i jo som iguals

L’objectiu s’ha d’aconseguir entre tots

La responsabilitat i la solidaritat s’han d’ensenyar

La igualtat és l’objectiu, els acords són tots negociats

Tot és relatiu

Jo sóc igual que ells, tot està obert a la negociació

L’autoritat és dolenta, els límits són frustrants i dolents

Si no m’imposo, serè estimat

Cuidar, afavorir vivències,

Jo et cuido

Els altres són legítims altres, però no iguals

L’objectiu és viure l’experiència del ser, desenvolupar les pròpies potencialitats

Jo cuido, ells són cuidats

P.O.E.M.A

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.