La jornada intensiva a secundària
paucuixart | 27 febrer 2012Actualment hi ha sis instituts que fan jornada intensiva en una prova pilot.
La LEC (llei d’educació de Catalunya), però, diu que a l’ESO no pot haver-hi més de dues tardes setmanals lliures per a cada alumne; tot i així els professors davant la situació actual de crisi que els obligarà a treballar més hores i cobrar menys, volen millorar amb la jornada continuada.
El sindicat ASPEPC ha fet un estudi econòmic per veure l’estalvi que representaria aquesta mesura. En tres anys es podria estalviar 40 milions d’euros: es reduirien les factures de la llum i manteniment i no caldria servei de menjador ni transport escolar.
Els pares, en canvi, han respost amb un manifest a favor de la jornada partida. Els alumnes creiem que a les classes de la tarda estem més dispersos i cansats i no aprofitem tant el temps. A més si aconseguim tenir les tardes lliures podrem organitzar-nos millor el temps, fent altres activitats extraescolars.
Pau
Pau
Planteges una proposta que, tal com expliques, genera força controvèrsia. S’entén força bé el que dius i ho exposes de forma molt ordenada.
Tal vegada podies haver aprofundit més en els arguments, en els avantatges i inconvenients que representaria la jornada intensiva (fixa’t que no has esmentat cap dels possibles inconvenients, que de segur existeixen. Això fa que l’argumentació quedi “coixa”). Recorda que és important no estalviar en reflexió i argumentació!
Una frase que m’ha quedat inacabada: “els professors… volen millorar amb la jornada continuada”. No caldria dir què volen millorar?
Força bé. No paris.
Josep Maria