El clàssic, un gran negoci
| 1 desembre 2010El clàssic, el Barça–Madrid, “el partit del segle”. Un partit que es veu a la majoria de països del món, milions d’espectadors observant el que passa damunt el terreny de joc. Aquest fet l’aprofiten perfectament les televisions de pagament, que en un sol partit, aconsegueixen una gran quantitat de diners.
Aquestes televisions de pagament, com per exemple “Gol TV” o “Canal+”, el que fan és comprar els drets del partit per poder retransmetre’l per televisió i la gent paga una certa quantitat de diners per poder veure’l. Gràcies a això, aquestes televisions privades obtenen grans beneficis en un sol partit. De fet, aquest clàssic s’ha convertit en el esdeveniment futbolístic més vist en la història de la televisió de pagament, amb 2.488.000 d’espectadors. A part de la gent que ho compra per tenir-ho a casa seva, alguns negocis com bars o restaurants, també compren aquest servei per poder oferir als seus clients el partit. Com a conseqüència d’això, molta gent que no té els diners necessaris per comprar aquest servei i vol veure el partit, té la possibilitat de fer-ho.
Tot i això, penso que tothom, com a ciutadà i amant del bon futbol, té dret a veure un partit tan important com aquest a casa seva sense haver de pagar. Però com que això no passarà , és evident que el clàssic s’ha convertit en un clar negoci per les televisions de pagament.
PD: 5-0 😉
Gerard
Gerard, presentes un Interessant escrit entorn de l’estreta connexió entre futbol i negoci. Imagino que el futbol no seria el que és si no fos un negoci per a ningú.
A comentar:
– els dos milions i mig d’espectadors no se sap si són a Catalunya, a Espanya o al món. Això fa que la xifra no sigui gaire significativa
– “oferir als seus clients el partit” o potser “oferir el partit als seus clients”?
Bon escrit. Segueix escrivint eh?
Josep Maria
Els 2 milions i mig d’espectadors són a l’estat Espanyol. Tens raó ,ho hauria d’haver posat.