Nou mètode per ensenyar
adrianablazquez | 1 juny 2017Durant els anys que passem en vida, l’educació en forma una gran part i això comporta moltes hores, dies i fins i tot anys que els passem a l’escola.
L’educació és un pilar fonamental de la nostra societat i per això penso que hauria d’evolucionar amb els anys i adaptar-se.
El fet pel que escric és per informar i valorar si realment la nostra educació és l’adeauada per al segle en el que vivim.
Després d’aquesta introducció cal saber que l’aprenentatge forma part del nostre dia a dia, no tan sols a l’escola. Per això és tan important tenir unes bones bases i poder mantenir una conversa.
Des de la caseta fins l’ESO s’ha d’estar escolaritzat per llei, però tot i que sigui una obligació no cal prendres-s’ho com a tal, per ser així caldria que les escoles canviessin la seva dinàmica. Per això cal proposar-se la manera d’ensenyar que vol una escola: la manera avorrida amb la qual s’obliden els conceptes després de l’examen i la manera dinàmica amb la qual s’assoleix el mateix tema però al cap d’un temps encara t’en recordes de la lliçó apresa.
L’ educació a Catalunya suposa donar un seguit de temaris i fer un examen un cop acabat cada un d’ells, però les escoles no entenen que així els alumnes només es comporten com a màquines utilitzades per assolir coneixements i deixar-los anar a l’examen.
Amb tot això volia arribar al punt en el qual vull fer entendre que hi ha altres maneres d’ensenyar com: excursions amb finalitat educativa, exposicions, exàmens orals, activitats en grup, jocs variats i classes participatives i dinàmiques.
En definitiva, volia explicar que si les escoles gastéssin temps en pensar nous mètodes d’ensenyar en comptes de donar únicament temari, l’educació seria diferent i, fins i tot, els alumnes la veurien positiva i bona per a ells i el seu futur.