Què voldria ser?
marionavila | 18 febrer 2015Hem arribat ja a quart de l’ESO i això vol dir que també ha arribat el moment de decidir a què ens volem dedicar. Jo tinc clar que mai he sigut de lletres, però tampoc de números (malgrat que si només tens aquestes dues opcions, em decantaria per la física i les matemàtiques sens dubte) llavors, de què sóc jo? El meu pare sempre m’ha remarcat que la creativitat és el meu fort i gràcies a ell vaig arribar a la conclusió que m’hauria de dedicar al màrqueting.
Per fer-me entendre, el màrqueting és un procés que engloba la creació d’un producte o servei fins a l’última fase de postvenda, aquest procés pot estar constituït per moltíssimes etapes, tot depèn de la persona. La definició més correcta que he sigut capaç de trobar a internet ha sigut la d’un director de màrqueting, Alex Serrano, aquesta és la seva definició: “El marketing es un proceso donde la propuesta de valor se encuentra en la diferenciacion, que és percibida como un beneficio único para el cliente“.
Jo opino que és una manera de manipular a les persones, sé que sona una mica impactant però és la veritat. Fa un temps vaig veure un vídeo en el qual tots els possibles compradors que entraven a una mateixa botiga feien, pràcticament, el mateix recorregut. Aquestes imatges em van impactar perquè vaig poder comprovar que una col·locació determinada dels objectes és capaç de manipular els nostres moviments i, el que és “pitjor”, nosaltres no ens n’adonem.
També crec que és interessant la publicitat, perquè et pot arribar a transmetre sentiments. El més buscat entre els publicistes és el de necessitat, la necessitat de posseir el producte que ens estan anunciant, perquè al cap i a la fi, el que pretenem amb la publicitat és convèncer a algú de què no hi ha res que sigui millor que el nostre.
Tots tenim objectius i aquest és el meu, ser capaç de treballar del que jo més desitjo: El màrqueting
Mariona Vilà
Mariona, imaginar-se el propi futur no és gens senzill, si hi ha moltes opcions. Molts dels habitants del planeta tan sols tenen una opció, i per tant no tenen aquest problema. No poden triar gaire.
Això del màrqueting ha de ser fascinant, encara que, tal com el descrius, sembla que diguis que t’agrada manipular la gent. Suposo que hi ha descripcions més “positives” d’aquesta activitat professional!
M’ha agradat, però he hagut de corregir alguns errors ortogràfics (accents, bàsicament). Recorda’t de revisar a fons els escrits, d’acord?
Fins al pròxim!
Josep Maria