El poder dels somnis
aureagrau | 26 abril 2014Per alguna raó que no puc recordar estic enfilada a una escala horitzontal, miro a terra i el veig ple de punxes esmolades, si caic, ho tinc clar… Segueixo endavant amb totes les meves forces, però els barrots no s’acaben mai. Les mans em comencen a relliscar i cada cop el meu cos pesa més. Vull fer un últim esforç però la mà dreta em falla i l’esquerra em rellisca, caic d’esquena a terra i noto com se’m claven les punxes al cos. El cor em fa una punxada molt forta, com un crit d’ajuda, i les pulsacions cada cop em van més a poc a poc. Sento un compte enrere i sé que és el cor que fa els últims batecs. Deu, nou, vuit, set… Cada cop escolto menys pulsacions… Sis, cinc, quatre… De sobte el cor se m’accelera i comença anar a cent per hora. Abans que s’acabi el compte enrere em desperto. Estic al llit, paralitzada, el cor em batega tan ràpid que no cal que em posi la mà al pit per escoltar-lo. Tot ha sigut un somni. Tanco els ulls i aconsegueixo, al cap d’una estona, adormir-me de nou.
No és la primera vegada que els meus somnis arriben a ser tan reals; de petita ja tenia somnis semblants on, per exemple, queia d’un precipici, però just abans de caure a terra em despertava; ara, em desperto després de caure. Quan creixem, els nostres somnis creixen amb nosaltres? Però el més sorprenent és pensar que tot ho crea el nostre cervell, és curiós i inquietant alhora. Fins a quin punt desconeixem o ignorem el potencial del nostre cervell?
Àurea
Àurea, un somni angoixant! No he entès la situació inicial: què és un “sostre d’escales horitzontals”? està clar que estàs enfilada i acabes caient, però ¿com es pot estar enfilat en un sostre? vol dir una teulada? i les escales normalment són més o menys verticals però no horitzontals! D’altra banda, què vol dir que les “pulsacions comencen a disminuir”? El cor batega més a poc a poc? més fluixet?
No em vull fer pesat, però no aconsegueixo entendre alguns elements de la descripció del somni. Si et sembla que es pot aclarir, m’envies una nova versió i substituiré aquesta, d’acord?
Josep Maria