LA TERTÚLIA DEL QUART PIS

bloc de quart curs de l'institut Jaume Almera
  • rss
  • Inici
  • A DEBAT…
    • CONSUM
      • El nostre pa de cada dia
      • Hipnosi consumista
      • Responsables del que consumim
    • OBEDIÈNCIA A L’AUTORITAT
      • Obediència a l’autoritat
      • Obediència cega. L’experiment de Milgram
    • HUMANS I MÀQUINES
    • El show de Truman
    • CONTROLEM EL FUTUR?
      • Controlem el nostre destí?
    • LA LLIBERTAT ÉS UNA IL·LUSIÓ?
      • Humanitat i llibertat
      • Els límits de la llibertat
      • Frases per rumiar
      • Determinisme i llibertat
    • QUÈ CAL PROHIBIR?
      • Despullats pel carrer
      • Amb vel a l’escola
      • Com vestim
    • SOM IGUALS?
      • Nois i noies, iguals o diferents?
      • Submissió i discriminació
    • QUÈ ÉS L’AMISTAT?
    • NECESSITEM CONVENCIONS?
      • Convencions i convivència
      • Normes: naturals o convencionals?
      • Convencions i educació
      • Reglament de l’institut
    • CAL QUE HI HAGI PODERS QUE ESTABLEIXIN NORMES?
      • Poder, normes i sancions
      • Calen els governants?
      • Quina relació hi ha entre l’ètica i la política?
    • LA ESPONTANEÏTAT, ÉS UN VALOR?
    • CAL SER SINCERS?
      • Som mentiders per naturalesa?
      • Sinceritat i poder polític
  • Per escriure millor
    • QUINA IMATGE TINC DE MI COM A ESCRIPTOR O ESCRIPTORA?
    • DECÀLEG DE LA REDACCIÓ
    • LES CIRCUMSTÀNCIES DE L’ESCRIPTURA
    • CONSELLS PER A LA PLUJA D’IDEES
    • PER FER CRÉIXER LES IDEES
    • L’ORGANITZACIÓ DE L’ESCRIT
    • FRASES LLARGUES O CURTES?
    • VUIT CONSELLS PER ESCRIURE FRASES EFICIENTS
    • MARCADORS TEXTUALS
    • ORGANITZACIÓ DE LA PÀGINA IMPRESA
    • PUNTUACIÓ. Shahespeare. Somni d’una nit d’estiu
    • CORREGIM UN ESCRIT
      • Avisos parroquials espanyols
      • Reglament de règim intern
      • Un foso medieval para la última frontera de Europa
      • Excés d’oralitat
      • Carta als socis
      • Guerra al menjar porqueria
    • CLOZE
      • Detreminisme i llibertat
      • Normes: naturalesa o convenció?
      • Llibertat i espontaneïtat
    • COM REVISAREM ELS ESCRITS?
    • TALLER DE REDACCIÓ DE LA UPF
      • PLANIFICACIÓ
        • ANALITZAR LA SITUACIÓ
        • MÈTODES PER A GENERAR IDEES
          • El cub
          • Escriptura lliure
          • Extreure idees de la bibliografia
          • L’estrella
          • Mapa d’idees
          • Pluja d’idees
          • Relacions lògiques
        • ORGANITZAR IDEES
          • La classificació
          • La comparació i el contrast
          • La jerarquització
          • La relació causa-efecte
          • L’esquema
      • REVISIÓ
        • Qüestionaris
        • Tècniques de revisió
      • TEXTUALITZACIÓ
        • CONNECTORS
        • EL PARÀGRAF
        • MILLORAR L’ESTIL
          • Regles per millorar l’estil
            • Regles per millorar les frases
            • Regles per escollir les paraules
          • Exercicis
        • PUNTUACIÓ
          • Els parèntesis
          • Els punts suspensius
          • La coma
          • La cursiva
          • Les citacions
          • Les cometes
          • Notes a peu de pàgina
          • El guió
          • El punt i coma
          • El punt
          • El signe d’exclamació
          • El signe d’interrogació
          • Els dos punts
    • Titulars de premsa equívocs
  • Textos breus per treballar
    • ISABEL LLAUGER
      • Càpsules
    • MANUEL VICENT
      • Resetear
    • JOSEP MARIA TERRICABRAS
      • Rosell o la moral mal entesa
      • Elogi de la política
    • ESCRITS DE TERTULIANS
      • Alba Canals. Objectiu acomplert
      • Cristian Alvarez. Qüestió de mercat
      • David Garcia. L’hora de fer els deures
      • Emma Puig. El clarinet
      • Júlia Xaubet. Aranyes
      • Kim Rodríguez. Es busca!!!
      • Laia Monells. Per què jo? Per què no?
      • Laura Fernández. El valor del que tenim
      • Maria Samon. Amb un hematoma a l’ull
      • Martí Cavaller. M’he quedat sense galetes!
      • Raül Gómez. La mandra, és possible esquivar-la?
      • Ainoa Pubill. Dulces rosquillas
      • Héctor Calvet. M’ha picat un mosquit!
    • VICENÇ VILLATORO
      • Necrològiques
    • ALBERT PLA NUALART
      • Enlloc com a casa
      • Un a un
      • Li agrada però la preocupa
      • El destí de l’espoli
      • No sigui que, no fos cas que
      • Oblida-ho
      • Val més que hi vagis tu
      • Ovacionat per part del públic
      • Bocamolls i xivatos
      • Per a què ho vols?
      • Vaig de seguida
      • Pujarem a la nòria i als cavallets
    • JOSEP MARIA ESPINÀS
      • Pastís de la Sagrada Família
      • Què passa amb els polítics?
      • El dret futbolístic de l’engany
      • Apunt sobre cinturons
      • Quan dir “el més” no és seriós
      • Més enllà de la llei civil
      • Jo no sé quin “kaphna” tinc
      • L’atzar seductor de l’autobús
      • El valor de la imperfecció
      • Cap a l’educació automatitzada
      • Un ridícul atac a la llibertat
      • La mort d’una vella pipa
      • La llei del pa amb tomàquet
      • Vida i mort de les claus
      • Quan els cognoms parlen
      • Els bons escriptors periodistes
      • La humanitat sencera de la ciutat
      • La tortura de portar camisa
      • Els castells, projecte de futur
      • Singular pervivència de la “miss”
      • La gran regata de la vida
      • Ficció? no ficció? Literatura
      • L’apoteosi del comerç universal
      • El públic comença a badallar
      • Els peus no mereixen la violència
      • No és una qüestió de centímetres
      • L’última ofensa al gos
    • RAMON SOLSONA
      • El papa, en direcció contrària
      • El dit a l’ull
      • Butxaquejar sense butxaques
      • El silenci dels dits
      • La noia de la coca-cola al front
      • Pell de sap i iogurt de mànec
      • Un euro
      • Companys de pis
      • Enciam amb gust d’enciam
      • Jo tinc mala consciència
      • L’art de no mirar
      • Pícnic al cine
      • Qui farà els paquetets, ara?
      • És dels pocs que saluden
      • Pintar-se les ungles a l’autobús
      • Un tresor de 700 milions d’euros
      • No es veurà afectada la qualitat
      • Cinc ratolins al clot d’un arbre
      • Una pregunta perillosa
    • JOAN BARRIL
      • El dia que Déu ens va castigar
    • EMMA RIVEROLA
      • L’enemic ets tu
      • La calç no tapa el mal
      • Dóna’ns una lliçó
    • XAVIER BOSCH
      • Aparcar a la plaça dels discapacitats
    • MANUEL CUYÀS
      • Calor d’havent dinat
      • Festa major
      • La confitura de Torrent
    • JOSEP MATAS
      • Cambrers i turistes
    • ANNA BALLBONA
      • Cartells, safaris i metàfores
    • GABRIELA CAÑAS
      • De trapos y siliconas
    • FERNANDO SAVATER
      • La vacante de Dios
      • Hasta cuándo?
    • GEMMA LIENAS
      • Felices lecturas
      • Orgullo moral
      • El ladrillo y el burdel
    • JOSEP GIFREU
      • El retrat d’Aisha
    • XEVI SALA
      • La meitat del que tens
    • JAUME CABRÉ
      • Noms
      • Elogi del professor de secundària
      • La relectura
      • El plaer de narrar
    • SEBASTIÀ ALZAMORA
      • Quin fum fa? fa un fum fi…
    • QUIM MONZÓ
      • No todo es sexo en la vida
      • Renovarse o morir, unos y otros
      • Crónicas marcianas
      • De aquí a dos días, Semana Santa
    • ÍÑIGO LAMARCA
      • Un deber moral
    • SALVADOR GINER
      • Les ètnies, un mal que no s’atura
      • La bicicleta amenaça
      • Reglar malament és no reglar res
    • MARIA MERCÈ ROCA
      • Dies difícils
      • Passar gana
      • Fer-se grans
      • Dictadura
    • ANTON COSTAS
      • Fallen les oportunitats
    • J.M. FONALLERAS
      • Promoció del fetitxisme
    • PILAR RAHOLA
      • Alegrías al aire
    • FRANCESC ESCRIBANO
      • El meu cul, el meu capital
    • ENRIC HERNÁNDEZ
      • ¿Solidària, la banca?

Aquest Text Té 657 Paraules

| 8 desembre 2011

No m’agrada escriure els meus sentiments, i ni molt menys escriure’ls en Català. Tots els meus diaris personals han sofrit un grau de abandonament molt alta.
Però no és com si no escrigués. Vaig començar la meva primera novel·la als set anys i la vaig seguir escrivint per tres anys, fins que vam arribar a Espanya. Tractava d’una història en l’estil de Narnia, perquè anava d’una nena que va trobar un mon paral·lel. Era bastant estrany, i em sembla que recordo que inclou un capítol que anava totalment i irracionalment de les fures, només perquè havíem conegut gent en un altre vaixell que en tenia alguns i em vaig obsessionar una mica. Mai vaig acabar el llibre però tinc unes dos-centes pàgines de text i il·lustracions.
Vaig començar la segona novel·la al cinquè, quan ja anava a D’Immaculada. Com que jo no entenia rés de rés passava tot el dia asseguda a classe escrivint. Aquest també era del tipus de fantasia de Narnia, però la mitologia interna del conte era molt més personal i desenvolupada, i sabia que era un paràgraf. Tractava més o menys d’una noia que troba una societat complexa de grifons, plena de intrigues, assassinats i profecies antigues. Tinc unes cinc llibretes d’això, i encara que era una mica estrany, els puc llegir avui sense que em vingues ganes de vomitar.
Bàsicament vaig deixar d’escriure i dibuixar a primer d’ESO, i en canvi vaig dedicar tot el meu temps a odiar-me a mi mateix i la misèria general. Era l’any pitjor de la meva vida fins ara. L’estiu entre primer i segon era agradable, i vaig poder recuperar un percentatge de la meva autoestima pre-Espanya.
Quan vaig tornar de Canadà per segon d’ESO, havia externalitzat tot el meu odi; ara odiava els companys de classe, els profes, l’escola, els meus pares i Espanya en general. Però vaig tornar a escriure i dibuixar. Admito que les coses que escrivia eren bastant horribles i les coses que dibuixava eren bastant…fosques, però era un començament.
En l’estiu entre segon i tercer d’ESO era molt, molt, molt divertit, i combinat amb al fet de que ja sabia que marxaria per batxillerat, ja veia llum al final del túnel. Això, amb el descobriment de la Amanda Fucking Palmer i el fet de que vaig fer noves amigues em va fer una persona molt més equilibrat. I vaig descobrir Figment (http://figment.com/) , un web per a adolescents que escriuen. Fas un perfil i penjas els escrits, i pots comentar i posar “m’agrada” als escrits dels altres. És un ambient molt amigable i inspirant, i vaig començar a escriure moltíssim. El Figment és va obrir al 6 de Desembre del 2010 i vaig crear el meu primer perfil. En aquella època hi havien al voltants de 400 persones, i avui hi han 45, 000 perfils i uns 100, 000 escrits.
El projecte més important del meu primer perfil era una novel·la de fantasia alta de tipus Tolkien. Era totalment terrible i mooolt massa seriós. El vaig parar d’escriure a meitats del any i vaig començar a escriure coses mes curtes.
Després, al abril de 2011 vaig llegir cinc llibres que van canviar completament la meva manera d’esciure; a) The Book With No Name, by Anonymous, b) Lullabies For Little Criminals by Heather O’Neill c) The Flying Troutmans by Mirriam Toews, d) Fragile Things by Neil Gaiman, and e) Chocolat by Joanne Harris.
Al maig de 2011 vaig crear un nou perfil al Figment. Ara escric coses que tenen un sentit d’humor, i encara que les odiaré en un any, crec que poc a poc vaig millorant. El meu perfil nou  (http://figment.com/users/32099-Lilith-Freyja-Whitmont-Nors)  té 65 seguidors, he guanyat 9 “badges” i la meva novel·la més popular té 107 “m’agradas”. I disfruto molt escrivint i dibuixant.
Sé que aquest text és mal escrit i poc interessant, o sigui que felicitats hi has arribat tan lluny. Et prometo que en Anglès escric molt millor.
Natalia Simone.

Categories
Escriptura, Natalia Macià
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

« El invierno Guapa! »

2 respostes a “Aquest Text Té 657 Paraules”

  1. Josep M. Altés Riera ha dit:
    8 desembre 2011 a les 13:16

    Natalia, és clar que he arribat fins al final! M’ha agradat, encara que comprenc que el català no és la teva llengua i això provoca dificultats adicionals. Volia corregir algunes coses, però m’ha semblat que espatllaria el títol si eliminava una sola paraula, així que he procurat redactar el teu escrit amb algunes modificacions que em sembla que no modifiquen el sentit (això tan sols ho podràs dir tu). La feina ha estat, sobretot, esporgar elements que tal vegada no són necessaris. Aquest és l’escrit resultant:

    No m’agrada escriure els meus sentiments i encara menys escriure’ls en català. Tots els meus diaris personals han quedat força abandonats.
    Però això no vol dir que hagi deixat d’escriure. Vaig començar la meva primera novel·la als set anys i la vaig seguir escrivint durant tres anys, fins que vam arribar a Espanya. Era una història en l’estil de Narnia, d’una nena que va trobar un mon paral·lel. Era bastant estranya, i contenia tot un capítol que tractava -això era una mica irracional- de les fures, només perquè havíem conegut persones d’un altre vaixell que en tenien algunes i m’hi vaig obsessionar una mica. Mai vaig acabar el llibre però té unes dues-centes pàgines de text i il·lustracions.
    Vaig començar la segona novel·la al cinquè, quan ja anava a La Immaculada. Com que no entenia res a classe, em passava tot el dia escrivint. Aquest relat també era de fantasia a l’estil de Narnia, però era molt més personal i desenvolupat. Tractava més o menys d’una noia que troba una societat complexa de grifons, plena d’intrigues, assassinats i profecies antigues. Vaig acabar omplint cinc llibretes i, encara que era una mica estrany, les puc llegir avui sense que em vinguin ganes de vomitar.
    Bàsicament vaig deixar d’escriure i dibuixar a primer d’ESO, i en canvi vaig dedicar tot el meu temps a odiar-me a mi mateixa i la misèria general. Era l’any pitjor de la meva vida fins ara. Però, l’estiu entre primer i segon va ser agradable, i vaig poder recuperar part de la meva autoestima pre-Espanya.
    Quan vaig tornar de Canadà per segon d’ESO, havia externalitzat tot el meu odi; ara odiava els companys de classe, els profes, l’escola, els meus pares i Espanya en general. Però vaig tornar a escriure i dibuixar. Admeto que les coses que escrivia eren bastant horribles i les coses que dibuixava eren força… fosques, però era un començament.
    L’estiu entre segon i tercer d’ESO va ser molt, molt, molt divertit, i combinat amb al fet de que ja sabia que marxaria per batxillerat, ja veia llum al final del túnel. Això, amb el descobriment de l’ Amanda Fucking Palmer i el fet de que vaig fer noves amigues em va fer una persona molt més equilibrada. I vaig descobrir Figment (http://figment.com/), un web per a adolescents que escriuen. Fas un perfil, hi penges els escrits, i pots comentar i posar “m’agrada” als escrits dels altres. És un ambient molt amigable i inspirant, i vaig començar a escriure moltíssim. El Figment és va obrir al 6 de Desembre del 2010 i vaig crear el meu primer perfil. En aquella època hi havia al voltants de 400 persones, i avui hi ha 45.000 perfils i uns 100.000 escrits.
    El projecte més important del meu primer perfil era una novel·la de fantasia del tipus Tolkien. Era totalment terrible i massa seriós, així que el vaig abandonar a meitat d’any i vaig començar a escriure relats més curts.
    Després, a l’abril de 2011 vaig llegir cinc llibres que van canviar completament la meva manera d’escriure: “The Book With No Name”, d’Anonymous, “Lullabies For Little Criminals” de Heather O’Neill, “The Flying Troutmans” de Mirriam Toews, “Fragile Things” de Neil Gaiman, i “Chocolat” de Joanne Harris.
    Pel maig de 2011 vaig crear un nou perfil al Figment. Ara escric coses que tenen un sentit d’humor i, encara que d’aquí a un any les odiaré, crec que poc a poc vaig millorant. El meu perfil nou (http://figment.com/users/32099-Lilith-Freyja-Whitmont-Nors) té 65 seguidors, he guanyat 9 “badges” i la meva novel·la més popular té 107 “m’agrada”. I gaudeixo molt escrivint i dibuixant.
    Sé que aquest text és mal escrit i poc interessant, o sigui que felicitats si has arribat tan lluny. T’asseguro que en anglès escric molt millor.

    No és més que un exemple. Ho deixo aquí. Com sempre, si et sembla que vols modificar l’escrit que m’has enviat, me’l reenvies i el substituiré, d’acord?
    Gràcies per l’esforç d’escriure en català
    Josep Maria

  2. Ainoa Pubill ha dit:
    14 desembre 2011 a les 13:23

    Natalia , m’ha agradat molt el teu text , bueno en realitat admiro la teva manerda de pensar , dius les coses que penses sense que t’importi el que pensin els demés. Encara que costi de creure m’he llegit tot el text i ha sigut molt entretingut 🙂

    Ainoa.

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

un bloc per escriure el que pensem i pensar el que escrivim

articles recents

  • Revolució
  • Take me back
  • El canvi
  • Mi mundo- Hard GZ
  • La Desconfiança
  • Te añoro
  • L’home més ràpid del món – The Flash
  • Em penedeixo
  • Si et torno a veure
  • Em penedeixo
  • L’alquimista
  • ETS CULPABLE
  • 24 personalitats
  • Into the Wild (Llibertat Salvatge)
  • La teoria del meu avi

els treballs i els dies

desembre 2011
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« nov.   gen. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Arxius

Categories

administrador

  • Entra
  • RSS dels articles
  • RSS dels comentaris
  • WordPress.org

visites

Web Sites Counters

Consultes lingüístiques

  • Centre de Redacció de la UPF
  • Corrector "Lanuagetool"
  • Corrector castellà
  • Corrector català softcatalà
  • Diccionari Enciclopedia catalana
  • Diccionario de la lengua española
  • Eines
  • Institut d’estudis catalans. Gramàtica
  • Optimot. Consultes lingüístiques
  • Refranyer català-castellà

Educació

  • Agrupació Escolta "Serra de Marina"
  • Estudiar a Catalunya
  • Institut Jaume Almera

Premsa

  • Ara
  • Avui
  • Catalunya ràdio
  • El mundo
  • El país
  • El periódico
  • La vanguardia
  • Periodismo humano

des d’on ens llegeixen?

rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox