MÈTODE ARTIGAL

 

El mètode està basat en contes senzills i significatius per als alumnes on ells hi participen de forma activa. Els story-tellings són contes escenificats de manera col•lectiva i compten amb diverses activitats per ajudar a interioritzar aquests contes i la llengua anglesa: cançons, murals, llibres, jocs, treballs de retallar i enganxar o petits teatres amb personatges autoadhesius. Cada una d’aquestes activitats esdevindrà una nova oportunitat de reviure els contes en anglès i, d’aquesta manera, adquirir la llengua.
Josep Maria Artigal, mestre i investigador català que ha desenvolupat un mètode innovador per a l’aprenentatge de llengües estrangeres a Educació Infantil, va detectar que un dels principals problemes era que els alumnes aprenguessin a utilitzar la llengua i així va ser com va plantejar la seva hipòtesi:
“Les llengües no s’aprenen primer i s’usen després. S’usen i és llavors quan s’aprenen. És a dir, s’aprèn a parlar parlant.”
D’aquesta manera en Josep Maria Artigal afirma que les coses no s’aprenen quan algú ens les explica sinó quan les fem i som nosaltres qui després les expliquem a algú altre. Així doncs, la llengua s’aprèn quan algú l’usa amb algú altre, i és aleshores quan l’acte didàctic d’explicar un conte consisteix a situar l’alumne en posició de qui l’explica.
Les famílies sou molt importants en aquest procès d’aprenentatge de la llengua anglesa. Convideu el vostre fill o filla a que us llegeixi els llibres que ell mateix ha construït, jugueu amb ell als jocs que abans ha realitzat amb els companys, demaneu-li que us canti les cançons apreses, escolteu els contes que us narri amb l’ajut del teatret i dels personatge autoadherents. Això l’ajudarà a interioritzar i a usar la nova llengua.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *