TREBALLEM AMB JOLLY PHONICS

Us presentem el mètode d’aprenentatge de la lecto-escriptura anglesa que treballem a l’escola.

Seguint aquest mètode, durant els primers cursos es treballen els sons de manera aïllada i dintre de paraules conegudes. Hi ha un conte, una cançó i un moviment associats que ajuden l’infant a recordar cada so. L’objectiu és interioritzar els sons abans de començar amb el treball sistemàtic de la lecto-escriptura, propi dels cursos posteriors.

Aquest és el nostre full de ruta

  1. interiorització dels sons: P5, cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior;

  2. desenvolupament de la correspondència estàndard grafia-so (lectura): cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior;

  3. desenvolupament de la correspondència alternativa grafia-so (lectura): cicle mitjà i cicle superior;

  4. desenvolupament de la correspondència so-grafia (escriptura): cicle mitjà i superior;

  5. aprenentatge de les tricky words (exepcions): cicle superior.

Com podeu veure, la interiorització dels sons és imprescindible. La classificació d’aquests sons no segueix l’ordre alfabètic, sinó una dificultat progressiva.

A continuació podeu escoltar les cançons de cada grup seguint els següents enllaços: 

Grup 1. s, a, t, i, p, n
Grup 2. c-k, e, h, r, m, d
Grup 3. g, o, u, l, f, b
Grup 4. ai, j, oa, ie, ee, or
Grup 5. z, w, ng, v, oo curta, oo llarga
Grup 6. y, x, ch, sh, th sonora, th sorda
Grup 7. qu, ou, oi, ue, er, ar

 

 

Si parleu anglès i voleu cantar les cançons amb els vostres infants, podeu utilitzar els enllaços següents:

 

Tot i que hi ha sons propis de la llengua anglesa que no tenen equivalència al català i/o al castellà, esperem que escoltar aquestes cançons us pugui servir d’ajuda.

 

 

Resultado de imagen de teacher clipart

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top