PROGRAMACIÓ
Títol de la programació:
Science corner
Nivell educatiu:
Cicle superior (serveix tant per al primer curs com pel segon)
Objectius didàctics i relació amb el currículum
Les competències comunicatives:
1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual
2. Competències artística i cultural
Les competències metodològiques:
3. Tractament de la informació i competència digital
4. Competència matemàtica
5. Competència d’aprendre a aprendre
Les competències personals:
6. Competència d’autonomia i iniciativa personal
Competències específiques centrades en conviure i habitar el món:
7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
8. Competència social i ciutadana
| COMPETÈNCIES BÀSIQUES | ||||||||
| OBJECTIUS |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
| Identificar les parts del cos: | x | x | x | |||||
| Identificar i escriure les tres parts en que es divideix el cos: head, torso and limbs | x | x | x | |||||
| Conèixer perquè serveix l’aparell locomotor i les diferents parts que el formen: skeletal system, joints, muscular system. | x | x | x | |||||
| Identificar , relacionar i escriure els óssos | x | x | x | |||||
| Conèixer les funcions i les caràcteristiques bàsiques del esquelet , dels óssos i les articulacions. | x | x | x | |||||
| Conèixer i classificar els óssos segons el tipus que sigui | x | x | x | |||||
| Identificar i escriure els tres tipus d’articulacions | x | x | x | |||||
| Identificar , relacionar i escriure els músculs | x | x | x | |||||
| Conèixer les característiques bàsiques dels músculs, els seus moviments i el dos tipus de músculs del cos humà | x | x | x | |||||
| Ser capaç d’entendre les funcions de les dents i les característiques principals | x | x | x | |||||
| Anomenar, identificar i assenyalar les diferents parts de les dents. | x | x | x | |||||
| Identificar i escriure els diferents tipus de dents. | x | x | x | |||||
| Entendre la importància de tenir una bona higiene bucal. | x | x | x | x | x | x | ||
| Utilitzar les noves tecnologies. (fent activitats a la PDI, creant mapes conceptuals, visualitzant vídeos..) | x | x | ||||||
| Mostrar una actitud oberta i participativa envers l’assignatura. | x | x | ||||||
| Comprendre els missatges orals i respondre en llengua estrangera sobre temes relacionats amb el medi natural i el món que ens envolta. | x | x | x | |||||
| Expressar-se oralment, adequant les formes i el contingut als diferents contextos i situacions comunicatives, i mostrant una actitud respectuosa i de col·laboració. | x | x | x | x | ||||
| Manifestar una actitud receptiva, interessada i de confiança en la pròpia capacitat d’aprenentatge i d’ús de les llengües. | x | x | x | |||||
| Acceptar el propi cos i el dels altres, respectar les diferències. | x | x | x | x | ||||
A la programació trobem objectius molt relacionats amb el currículum de primària, Decret 142/2007:
- Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
- Comportar-se d’acord amb els hàbits de salut i higiene personal derivats del coneixement del cos humà, mostrant una actitud d’acceptació crítica i de respecte per les diferències individuals.
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa
i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic. - Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, com a eines per obtenir informacions i com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb
els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea. - Participar en l’elaboració, realització i avaluació de projectes relacionats amb aspectes rellevants de
l’entorn natural, social i cultural, amb la conservació del medi ambient i del patrimoni i amb accions
solidàries i de justícia social.
Alguns continguts en els que esta basada aquesta programació també realcionats amb el currículum són:
- Valoració positiva dels hàbits d’higiene i dels estils de vida saludables.
- Identificació dels aparells i sistemes que possibiliten la realització de les funcions del cos humà.
Criteris i sistema d’avaluació.
- Identificar les parts del cos que permeten el moviment, relacionar-les amb el sistema locomotor i comprendre el funcionament del cos humà des d’un sentit global.
- Comprendre la importàcia de les dents, els diversos tipus de dents i les capes que els formen.
- Valorar positivament la pràctica de determinats hàbits associats a la higiene.
- Mostrar una actitud oberta i participativa.
- Mostrar iniciativa i creativitat en la realització d’un mapa conceptual sobre les dents, utilitzant els recursos TIC de forma eficient.
El sistema d’avaluació serà per mitjà de dos vies: l’observació directa, petita prova escrita al final del tema i la realització d’un mapa conceptual en petit grup.
Educació inclusiva:
Aquesta es una programació Clil per tant, la majoria d’alumnes van més o menys al mateix ritme i parteixen tots d’una mateixa base. A mida que els continguts es compliquen es pasaria a realitzar:
- Adaptació del vocabulari i continguts.
- Realització de les activitats grupals amb companys que els puguin fer un cop de mà.
- Reforç i supervisió de la mestra per si hi ha algun tipus de dubtes.
- Activitats alternatives per reforçar el vocabulari i continguts ja assolits. Mentre els alumnes estan realitzant alguna fitxa a nivell escrit, els alumnes amb NEE poden realitzar uns Jclic més sencills.
Cal dir que quan es treballa en gran grup i amb PDI és díficil poder realitzar una educació inclusiva i es per aquest motiu que no totes les activitats realitzades a la classe estan reflectidas al blog, ja que són en format paper o orals.
