Activitat 1: Gravar i editar veu amb l’Audacity
Activitat 2: Afegir música amb l’Audacity
Activitat 3: Gravar la veu en directe mentre escolteu la música
Una breu reflexió després de fer les activitats 1, 2 i 3:
Tot i que la música de fons que he escollit és molt tranquil·la i interfereix poc en la lectura inicial del poema (activitat 2), en gravar la veu en directe elements com el ritme, la melodia i les pauses musicals influeixen en el to, les aturades i la intensitat de la lectura (activitat 3). Amb una música més animada, aquesta influència encara es notaria més.
Per tant, si gravem primer la veu sense música i l’hi afegim després, la lectura només depèn de la pròpia entonació i de les pauses que triem, i reflecteix millor la interpretació personal del text. En canvi, quan la música s’incorpora durant la gravació, és el seu ritme i caràcter el que marca el ritme de la lectura i pot afegir-hi dramatització o emoció.
Activitat 4: Falca publicitària o anunci radiofònic
Activitat 5: Logo sonor de la ràdio
Comentaris recents