PELE

1, 2, 3… ACTION! és el nom del nostre Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE) promogut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

DADES DEL PROJECTE

Nom: 1, 2, 3 … ACTION !

Llengua: anglès

Responsables: Milós Garcia i Glòria Rincón

Durada: 3 cursos escolars a partir del curs 2009-10

Nivells participants: Des d’I4 a 6è.


SINTESI DEL PROJECTE

El projecte pretén millorar la competència lingüística oral de l’alumnat mitjançant el treball de tallers en anglès en grups reduïts en les etapes d’Infantil i Primària. El centre ja té una dinàmica de treball per tallers a cada cicle que s’aprofitaria per a intergrar la llengua anglesa.

L’eix vertebrador d’aquests tallers serà les setenes arts (dansa, cançó, titelles, teatre, cinema, ràdio, còmic) Les produccions obtingudes en aquests tallers ens permetran la disseminació i ús de l’anglès dins i fora de l’escola, amb la programació d’una sèrie d’activitats per compartir amb la resta dels cicles i amb d’altres escoles properes.

OBJECTIUS:

•  Millorar la competència comunicativa en anglès de l’alumnat, especialment a nivell oral
•  Oferir i disposar d’un marc significatiu i contextualitzat per l’ús de la llengua anglesa, afavorint l’interès i la motivació.
•  Aprofitar les produccions artístiques per establir xarxes comunicatives amb d’altres cicles i d’altres escoles properes.
•  Ampliar el nombre d’hores d’exposició i interacció amb la llengua.
•  Vincular l’anglès a la quotidianitat del centre i utilitzar-lo en activitats pròpies (revista, web, ràdio, festes…)

EL PROJECTE I LES COMPETÈNCIES

Relacionat amb el currículum, el nostre projecte està basat en el treball de les competències comunicatives:

competència comunicativa lingüística i audiovisual: saber comunicar
oralment (conversar, escoltar i expressar-se) amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.
•  competència artística i cultural: complement necessari de la competència
comunicativa, que suposa conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament manifestacions culturals i artístiques i utilitzar-les com a font d’enriquiment i gaudi. Es tracta, per tant, d’una competència que facilita tant expressar-se i comunicar-se com percebre, representar, comprendre i enriquir-se, amb diferents realitats i produccions.

METODOLOGIA

L’anglès, llengua de referència:

L’anglès és sempre l’eina de comunicació vehicular durant les sessions de llengua estrangera a l’escola, i de la mateixa manera ho serà durant les activitats dels tallers proposats en el present projecte. L’ús contextualitzat, ajudat per suports no verbals, possibilita que l’anglès sigui l’única llengua d’interacció.

Agrupaments:

Per afavorir la participació, interacció, cooperació i atenció als diversos ritmes d’aprenentatge, els tallers es duran a terme sempre en grups reduïts de 12/13 nenes i nens.

Coordinació professorat:

Les mestres implicades disposaran d’una hora setmanal dins el seu horari per tal de fer un seguiment coordinat del projecte, reajustant les accions a dur a terme a partir d’una avaluació continua de les activitats.

PROGRAMACIÓ D’ACTIVITATS


Curs 2009-2010

Curs 2010-2011

Cicle

Infantil

TITELLES

CANTATA

Cicle

Inicial

TEATRE

DANSA

Cicle

Mitjà

CINEMA

OMBRES XINESES

Cicle

Superior

CÒMIC

RÀDIO

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *