1, 2, 3… ACTION! és el nom del nostre Pla Experimental de Llengües Estrangeres (PELE) promogut pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
DADES DEL PROJECTE
Nom: 1, 2, 3 … ACTION !
Llengua: anglès
Responsables: Milós Garcia i Glòria Rincón
Durada: 3 cursos escolars a partir del curs 2009-10
Nivells participants: Des d’I4 a 6è.
SINTESI DEL PROJECTE
El projecte pretén millorar la competència lingüística oral de l’alumnat mitjançant el treball de tallers en anglès en grups reduïts en les etapes d’Infantil i Primària. El centre ja té una dinàmica de treball per tallers a cada cicle que s’aprofitaria per a intergrar la llengua anglesa.
L’eix vertebrador d’aquests tallers serà les setenes arts (dansa, cançó, titelles, teatre, cinema, ràdio, còmic) Les produccions obtingudes en aquests tallers ens permetran la disseminació i ús de l’anglès dins i fora de l’escola, amb la programació d’una sèrie d’activitats per compartir amb la resta dels cicles i amb d’altres escoles properes.
OBJECTIUS:
• Millorar la competència comunicativa en anglès de l’alumnat, especialment a nivell oral
• Oferir i disposar d’un marc significatiu i contextualitzat per l’ús de la llengua anglesa, afavorint l’interès i la motivació.
• Aprofitar les produccions artístiques per establir xarxes comunicatives amb d’altres cicles i d’altres escoles properes.
• Ampliar el nombre d’hores d’exposició i interacció amb la llengua.
• Vincular l’anglès a la quotidianitat del centre i utilitzar-lo en activitats pròpies (revista, web, ràdio, festes…)
EL PROJECTE I LES COMPETÈNCIES
Relacionat amb el currículum, el nostre projecte està basat en el treball de les competències comunicatives:
• competència comunicativa lingüística i audiovisual: saber comunicar
oralment (conversar, escoltar i expressar-se) amb els llenguatges audiovisuals, fent servir el propi cos i les tecnologies de la comunicació.
• competència artística i cultural: complement necessari de la competència
comunicativa, que suposa conèixer, comprendre, apreciar i valorar críticament manifestacions culturals i artístiques i utilitzar-les com a font d’enriquiment i gaudi. Es tracta, per tant, d’una competència que facilita tant expressar-se i comunicar-se com percebre, representar, comprendre i enriquir-se, amb diferents realitats i produccions.
METODOLOGIA
L’anglès, llengua de referència:
L’anglès és sempre l’eina de comunicació vehicular durant les sessions de llengua estrangera a l’escola, i de la mateixa manera ho serà durant les activitats dels tallers proposats en el present projecte. L’ús contextualitzat, ajudat per suports no verbals, possibilita que l’anglès sigui l’única llengua d’interacció.
Agrupaments:
Per afavorir la participació, interacció, cooperació i atenció als diversos ritmes d’aprenentatge, els tallers es duran a terme sempre en grups reduïts de 12/13 nenes i nens.
Coordinació professorat:
Les mestres implicades disposaran d’una hora setmanal dins el seu horari per tal de fer un seguiment coordinat del projecte, reajustant les accions a dur a terme a partir d’una avaluació continua de les activitats.
PROGRAMACIÓ D’ACTIVITATS
|
Curs 2009-2010 |
Curs 2010-2011 |
Cicle Infantil |
TITELLES
|
CANTATA |
Cicle Inicial |
TEATRE |
DANSA |
Cicle Mitjà |
CINEMA |
OMBRES XINESES |
Cicle Superior |
CÒMIC |
RÀDIO |