Proposta: “EL TARLÀ”, 43

ENTREVISTA

  • Germans Roca, del Celler de Can Roca

http://www.cellercanroca.com/PORTADA/intro.htm

BARRIS

1. Buscar llocs per menjar a cada barri: restaurants, fondes, pensions, self-service…

InvestigaAspectes a investigar:

  • Classe de cuina
  • Preu del menú
  • Horaris
  • Antiguitat (si hi h algun d’antic, fer-ne una menció especial)
  • Permeten animals?
  • Algun plat especial?
  • Menú infantil?
  • Espai per a fumadors?
  • Quants menús fan per dia aproximadament?

No ha de ser un llistat de noms de restaurants, sinó una exposició global del que s’ha investigat.

2. El menjador de l’escola

InvestigaAspectes a investigar:

  • Qui fa el menjar?
  • Quants nens i nenes es queden a dinar a l’escola?
  • Què es menja?
  • Quin és el plat que més t’agrada?
  • I el que menys t’agrada?
  • Per mantenir-se sa s’han de menjar cinc racions diàries de fruita i hortalisses. En el menú de l’escola, quantes racions d’aquestes en menges cada dia?
  • Quin tipus d’aliments són els més freqüents en els àpats del menjador de la teva escola?

TEMA

  • Any Europeu de la lluita contra la fam i l’exclusió social

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=es&catId=637

Centre a centre:

  • La Sopa a Girona. Escola Montfalgars
  • El Banc d’aliments de Girona.  Escola Mare de Déu del Mont
  • Any europeu de la lluita contra la fam i l’exclusió social. Escola Eiximenis
  • La FAO. Escola Cassià Costal
  • ONG de Girona (Càrites, Mans Unides, Intermon,…). Escola Font de l’Abella
  • Accions singulars de lluita contra la fam i l’exclusió social (entitats, persones, els bombers de la Pera…, mirar la web de “poesia en acció”). Escola Migdia
  • Què es fa o s’ha fet sobre aquest tema a les escoles (campanyes de recollida d’aliments, currículum,…). Escola Annexa