9.- Sí, és un festival que té un pressupost gros, exactament d’uns 2.300 milions d’ €.
Ui!, si dic totes les entitats que hi col.laboren, encara demà hi serem. A “grosso modo”, els diners surten d’empreses de l’àrea de Girona, unes 150, de les institucions (Ajuntament de Girona, Generalitat, Ajuntament de Salt, Diputació, Ministeri d’Agricultura, Universitat de girona, Geieg, etc.) i, finalment, de les entrades que paga la gent que va al teatre.
10.- Divuit mesos a l’any, és a dir, més dels que hi ha. Es prepara durant tot l’any. Hi ha gent que es pensa que jo tinc molta sort perquè només treballo dos mesos a l’any i això no és així. Ara ja sé alguns dels espectacles que vindran el 2012. Cal molta previsió i preparar-ho amb temps.
11.- Ara tenim un ressó molt elevat. El “dossier de premsa” i el “cliping”, que és un recull de tot el que surt cada dia als mitjans de comunicació: diaris, televisions, ràdios,… sobre el festival Temporada Alta, és molt gran. Si entreu al web del festival, veureu que no només està en català, que és la nostra llengua, sinó que també es pot llegir en castellà, en francès i en anglès, perquè hi ha molta gent de fora que ho mira. El cap de setmana passat, per exemple, hi havia programadors de 40 països diferents veient els espectacles de Temporada Alta: d’Estocolm, de Nova York, Itàlia, França, Alemanya, etc.
12.- La implicació de la gent és el secret que Temporada Alta funcioni. La gent s’implica a nivells diferents: per una banda tenim les empreses que hi posen diners i per altra, el públic. El teatre sense públic no és res. El que fa un llibre, per exemple, pot ser que tardi un temps a tenir èxit, el teatre, no, necessita públic immediatament. I el públic de Temporada Alta quasi omple tots els espectacles, és la clau de l’èxit d’aquest festival.
Ania Costoya. 6è, Cassià Costal.