ENTREVISTA
- Germans Roca, del Celler de Can Roca
BARRIS
1. Buscar llocs per menjar a cada barri: restaurants, fondes, pensions, self-service…
Aspectes a investigar:
- Classe de cuina
- Preu del menú
- Horaris
- Antiguitat (si hi h algun d’antic, fer-ne una menció especial)
- Permeten animals?
- Algun plat especial?
- Menú infantil?
- Espai per a fumadors?
- Quants menús fan per dia aproximadament?
- …
No ha de ser un llistat de noms de restaurants, sinó una exposició global del que s’ha investigat.
2. El menjador de l’escola
Aspectes a investigar:
- Qui fa el menjar?
- Quants nens i nenes es queden a dinar a l’escola?
- Què es menja?
- Quin és el plat que més t’agrada?
- I el que menys t’agrada?
- Per mantenir-se sa s’han de menjar cinc racions diàries de fruita i hortalisses. En el menú de l’escola, quantes racions d’aquestes en menges cada dia?
- Quin tipus d’aliments són els més freqüents en els àpats del menjador de la teva escola?
- …
TEMA
- Any Europeu de la lluita contra la fam i l’exclusió social
http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=es&catId=637
Centre a centre:
- La Sopa a Girona. Escola Montfalgars
- El Banc d’aliments de Girona. Escola Mare de Déu del Mont
- Any europeu de la lluita contra la fam i l’exclusió social. Escola Eiximenis
- La FAO. Escola Cassià Costal
- ONG de Girona (Càrites, Mans Unides, Intermon,…). Escola Font de l’Abella
- Accions singulars de lluita contra la fam i l’exclusió social (entitats, persones, els bombers de la Pera…, mirar la web de “poesia en acció”). Escola Migdia
- Què es fa o s’ha fet sobre aquest tema a les escoles (campanyes de recollida d’aliments, currículum,…). Escola Annexa