“Pomes contra la fam”
L’ONG Fotògrafs per la Pau va fer una campanya per recollir diners per poder donar educació i una alimentació adequada als nens de Gulu d’Uganda. És per això que van muntar una parada de pomes al Pont de pedra de Girona i la gent que volia participar pagava 1€ i d’aquesta manera col·laborava en aquest projecte.
Aquesta campanya va tenir el suport de la Unió de Pagesos i Poma de Girona, l’Ajuntament, la Diputació i el Consell Comarcal del Gironès.
Marc Scherer – 5è Migdia
Supermercats Solidaris
L’Ajuntament de Salt ha multiplicat per quatre els diners que cada any dóna a Càrites a conseqüència de l’augment de peticions d’ajut que demanen les persones que s’hi acosten. Aquest augment és en part provocat per la crisi que fa que cada vegada hi hagi més persones necessitades.
L’Ajuntament de Girona, Càrites, el Banc dels Aliments i Creu Roja volen crear uns supermercats en els quals tota aquesta gent amb pocs recursos pugui obtenir aliments a preus molt reduïts o gratuïts si demostren que no ho poden pagar. Prop de 250 famílies s’han beneficiat d’aquesta iniciativa i es vol ampliar a altres poblacions.
Pau Quintano i Roger Huguet – 5è Migdia
Projecte Xevi – Els bombers de La Pera
El diari portava la notícia que els bombers del parc de la Pera iniciaran un viatge solidari cap al Senegal per entregar material d’ajuda com màquines de cosir, eines, roba, material escolar i fins i tot una ambulància. Això fan cada any des del 2003 que és quan es va crear aquesta iniciativa amb el nom de Projecte Xevi en record del fill d’un dels bombers de la Pera que va morir en tasques d’ajuda a l’Àfrica.
Irene Barnosell – 5è Migdia
“5 al dia”
5 al dia és un moviment internacional que promociona el consum de fruites y hortalisses perquè fem dieta saludable.
Aquesta dieta proposa que es prenguin cada dia al menys cinc fruites o verdures en els àpats.
Mishell Tapia – 5è Migdia
El menjador de l’escola Migdia
Vam anar a veure la cuinera de la nostra escola i li vam fer unes quantes preguntes sobre el menjador escolar.
Ens va explicar que fan el dinar entre els tres, una cuinera i dos ajudants i que fan menjar per 450 nens i nenes, repartits en quatre torns.
El menjar que més agrada en general és l’escudella -que la fan molt bona-, els macarrons i l’arròs a la cubana. El que menys agrada és el bròquil, els espinacs i la botifarra, però ens fan menjar de tot i molt variat.
Mengem una ració de verdura bullida a la setmana, quatre dies fruita, un dia làtics i cada dia amanida.
El que mengem més sovint són les patates i la carn.
Una dietista és l’encarregada de triar els menús i vigila que siguin equilibrats.
Carlota Barneda, Laia Boada, Maria Farrés – 5è Migdia