…I AVUI AMB L’OLFACTE

La Georgina ens ha donat uns pots que portaven coses a dins, després havíem d’olorar-ho sense mirar el que era, escriure el que crèiem que podia ser i a què ens recordava o què ens suggeria i per últim ho hem corregit.

Les olors podien ser agradables i desagradables alhora, depèn de qui ho prové, i totes les olors eren fàcils d’endevinar.

GUARINA

olfacte-002.jpg olfacte-003.jpg

olfacte-005.jpg olfacte-006.jpg

olfacte-007.jpg

EXPERIMENTEM AMB EL FORN MICROONES I LES CRISPETES

Qui té microones a casa seva?

No en tenen: Maia, Yasmina, Marina, Adra, Biel Vera i Lucía. El Pau i la Ellie el tenen espatllat. I la resta de nens i nenes de la classe el tenen.

Què fa el micro?

– Lea: hi ha una cosa que es fica a un plat i dona voltes i es fa calent.

– Roman: a vegades exploten coses.

Què es posa dins?

– Vera: el menjar.

– Salim: jo tinc micrones i poso la llet.

– Ierzú: la llet i el colacao.

Quines coses exploten?

– Roman: l’ou

– Lucía: les crispetes.

Les crispetes de què estan fetes?

– Pau: d’unes boletes molt petites.

– Max: de blat.

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

Recordar a totes les famílies que el proper divendres, dia 28 de novembre, es celebarà a l’escola, de 4.30 a 5.30 l’elecció al Consell Escolar del sector de pares i mares. Per veure la informació sobre les butlletes i també sobre els candidats i candidates, podeu veure-ho a la web de l’escola. Clicant sobre la imatge anireu directament a la informació de la pàgina web.

WEB DE L’ESCOLA: http://www.xtec.cat/ceip-els-xiprers

EL PRIMER LLIBRE QUE HEM LLEGIT JUNTS!

gravat-142.jpggravat-143.jpg

Els nens i nenes de la classe de segon ja hem acabat el primer llibre llegit i comentat entre tots: UN POBLE d’ Enric Larreula, de la sèrie blanca , col.lecció “Vaixell de vapor”

La nostra opinió sobre el llibre és…

… que tothom ha de respectar les maneres de fer dels altres i tractar-los bé encara que siguin d’altres cultures. Ser amics per tota la vida i respectar-se com els bons amics. Renata

…que hem après moltes paraules noves, que no hem de burlar-nos de ningú, que no ens hem de barallar sinó parlar i que no podem fer mal als altres. Marina

 que de vegades algú es burla d’una altra persona i després també ell pot tenir mala sort. Lula

…que la tribu que venia del Sud i la que venia del nord van muntar un poblat molt gran i van viure junts. I em sembla molt bonic perquè podem aprendre dels altres, i jugar i passar-ho bé. Evelyn

…que representa l’amistat com el dibuix de la barca. S’hi veu com els nens de les dos tribus es miren entre ells. Vera

… que he après moltes paraules i a mi això m’agrada. Gal.la

TARDA DE CUCS!!

La Maria ha portat avui a la classe de les estrelles un pot amb farina…hi ha alguna cosa que es mou!!!
Bernat: He vist tres cucs! 
Salma: Jo he vist una cosa abans que es movia.
Uday: Jo he vist una cosa “tumbada”.
Pau E: Els cucs potser han sortit, s’han fet a la farina, perquè la farina s’ha podrit. Potser abans estaven a la muntanya.
I què mengen?
Pau E: Poden menjar farina.
Marina C: Viuen a la farina.
I aquest d’aquí que no es mou….?
Eloi: Potser la papallona, perqué está enrotllat.
Ray: Jo crec que està dormit.
Què pot surtir del que no es mou?
David i Eloi: Una papallona
Camilo: un “bitxo”
Què els falta als cucs per a sobreviure?
Mahue: un llitet amb fulles!
Bernat: beure
Tots: Aigua!
Com es mouen?
Youness: caminen de poquet a poquet
Pau E: arrosegant-se
Veiem el pot dels cucs amb la lupa…
Lucia: si! te “patas”?
Després de buscar un lloc per posar la caixa dels cucs a la classe, hem pensat que per posar nom als cucs, podriem demanar ajut a les famílies i posar el nom d’una estrella a
cada cuc….Rialla

DESCOBRIM EL PARC DE COLLSEROLA

Les estrelles vam anar al Consorci del Parc de Collserola a veure un video i ens van ensenyar com era el parc de dia i de nit. També vam coneixer molts animals que viuen al bosc.

Després, amb el Xavi, hem fet una passejada pel bosc i hem afagat fulles amb formes: de ploma, d’agulla i d’estrella.

A la nit, els animals surten a beure aigua dels bassals i deixen pitjades. Per això emb fet el joc de seguir pistes per arribar a conèixer l’animal que havia begut del bassal.