Fa un mes, un grup de nens i nenes de la comissió d’Agenda 21 van enterrar en un racó del pati tres materials: un plàtan, una bossa de plàstic i un full de paper. El dijous 5 de març vam anar a desenterrar-los. Voleu saber qué ens vam trobar???Doncs, el plàstic estava intacte i el plàtan i el paper s’estaven descomposant.Us posem unes fotos!
CARNAVAL A 5è…I UNA MICA MÉS
THEATRE IN ENGLISH: ROBIN HOOD
On Wednesday 28th January a group of actors came to the school, to present the play Robin Hood for 4rth, 5th and 6th grade.
Robin Hood’s story takes place in England. He lives in the forest with his friends. Robin takes money from the rich and gives it to the poor. He loves Princess Marian. The Sheriff of Notthingham is a bad man: he wants to kill Robin and marry Princess Marian. But they celebrate the X Factor contest and Robin wins and he and Marian have a happy life.
We enjoyed the play because it was very funny, the actors were very good and we had a good time.
LES DISFRESSES DE LA CLASSE DELS SOLS
LA REPRODUCCIÓ DELS CARGOLS
Els nostres cargols tenen uns puntets de colors i en tenim 6 diferents.
La Sabrina en va portar un altre i ara en tenim 7.El dimarts 24 de febrer del 2009 anàvem a fer un experiment amb els nostres cargols. Quan els vam treure, vam agafar el cargol amb el puntet groc i quan el vam portar a la taula 6 li vam veure unes coses blanques rodonetes. I vam dir els de la taula 6: què és això???????? I vam dir: – Són ous!!!!I el cargol que tenia ous el vam tornar al seu lloc i vam veure que havia fet un túnel per sota la terra. Els de la taula 6 vam haver d´anar amb un altra taula a treballar.
Estem molt emocionats! Potser tenim cargolets!!??
UNA JOIA
FESTA DEL BRICOLATGE 2009
Ja tenim data per la propera festa del bricolatge: serà el dissabte 14 de març al matí.
Pels que no sabeu de què va o no ho recordeu, una breu explicació: aquesta festa va començar a celebrar-se anys enrere per tal que les famílies i els mestres poguessin col·laborar en el manteniment i petites reformes amb el seu temps, habilitats i diners.
Actualment tenim un equip de manteniment que, per sort, funciona bastant bé i ens soluciona les petites coses de l’edifici.
Enguany però tenim moooooooolta feina als exteriors, reconstruint els jardinets i és necessària la col·laboració del màxim de mans possibles.
També hi ha cosetes per fer dintre de l’edifici: pintar, muntar i col·locar algun moble, reparar algunes joguines,…
De feina no ens falta i per tal d’organitzar-ho el millor possible, hem pensat de crear diferents brigades d’actuació. Us agrairíem molt la confirmació de la vostra assistència, així com les vostres preferències de col·laboració en les diferents brigades.
Per últim, també seria interessant que ens féssiu saber si per la vostra professió o afecció, teniu un especial coneixement o habilitat en el sector de la jardineria, fusteria, pintura o bricolatge en general.
Totes les famílies estan convidades aquest dia a portar una planta pels nostres jardinets. Recomanem petits arbustos mediterranis o plantes aromàtiques.
Si teniu qualsevol dubte o voleu fer algun suggeriment us podeu adreçar a la Sandra (mestra), a la Maribel (secretaria del AMPA) o a la Gemma (mare de l’Albert de 5è).
L’AMPA convidarà a prendre un refresc a tots els participants.
Els pares, mares i alumnes de 6è muntaran un xiringuitu amb entrepans i begudes. Els diners que guanyin seran pel viatge de fi de curs.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració,
Comissió de la Festa del bricolatge’09.
VISITA AL MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA
Ahir dimarts vam anar de visita al Museu d’Història de Catalunya que està situat a l’edifici del Palau de Mar al Port Vell. Vam fer un recorregut per l’evolució de la tecnologia des de les eines de sílex a la Prehistòria fins al SEAT 600 passant pels molins ibers, la sínia dels àrabs, el molí hidràulic, la coca de Mataró, la farga catalana, les màquines de vapor a les fàbriques tèxtils o les centrals hidroelèctriques.
Tot plegat vam veure com amb el temps hem pogut anar fent les coses cada vegada amb més comoditat i menys temps. Però també hem anat veient a canvi de què…
LA MAGRANA
La classe dels Sols vam tastat la magrana utilitzant quatre sentits: olfacte, vista, gust i tacte: Quina diferència hi ha entre la magrana per dins i per fora?
– Joan: per fora no té granets i per dins sí
– Roman: a dins té espais blancs
– Niko: a fora hi ha la corona i a dins no
– Ierzú: el color és entre groc, taronja i vermell
– Max: per fora hi ha puntets de color negre.
A què olora?
– Salim: a res
A més treballem les matemàtiques amb la magrana, meitat i unitat.
FEM ELECTRICITAT!!
A la classe de tercer estem descobrint moltes coses sobre l’electricitat. Ara si que semblem autèntics inventors, treballant amb piles, bombetes, cables,…. És molt interessant saber com es fa l’electricitat i quins materials són conductors de la corrent i quins no. Estan sortint moltes preguntes….tindrem respostes per tot?