L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles (o grups de tres alumnes) formades per alumnes de sisè que fan de padrins de lectura i els alumnes de primer de primària que fan de fillols. El fet de ser padrí de lectura representa que l’alumne padrí adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol.
L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.
Els objectius d’aquesta activitat són:
-Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins i fillols )
-Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me )
-Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura
-Generar una experiència positiva i plaent de lectura
Curs 2019-2020
L’activitat d’apadrinament lector aquest curs es porta a terme entre els alumnes de 1r, que fan de fillols/es, i els alumnes de 5è, que són els padrins/es. Cada setmana ens trobem per compartir una estona de lectura on els padrins i padrines fan llegir, ensenyen i guien als seus fillols.
Al 1r trimestre vam fer jocs de coneixença per crear caliu de grup i vam llegir força contes! Alguns dels contes vam anar a buscar-los al bibliobús que puja a Artresa. Mireu les fotos del 1r trimestre!
Aquest 2n trimestre, els fillols i filloles l’hem començat amb moltes ganes de llegir i compartir lectures amb els padrins i padrines, qui també ens ajudaran a fer alguna pàgina del quadernet de català! Mireu les fotos de gener i febrer!