HORARI

horari

Avui ens hem divertit treballant les mates a la classe, perquè ens hem dividit en grups per resoldre un problema…

“Els nens i nenes de la classe dels taurons hem anat a visitar l´aquari de Barcelona. Cada nen ha pagat 2 euros per poder anar-hi. Si erem 18 nens, quants euros ens hem gastat en total?”

Un cop els equips s´han possat dacord, el capità de cada grup ha explicat a la resta de companys com han aconseguit arribar al resultat i en quins problemes s´han trobat.

Aquí teniu els resultats!

Molt bé taurons;)

problema demates

EL COS HUMÀ

A la classe d´avuí hem estudiat els òrgans del cos humà. Ens hem dividit per equips i cadascun ha fet un mural. Desprès, l´estudiarem i l´explicarem als altres companys. Ara ja podem comparar els òrgans dels taurons amb els de les persones i ens ha sortit una conversa força interessant:

Queralt: els taurons nomès tenen un ronyo i nosaltres tenim dos.
Jan: l´estòmac dels taurons també és diferent al nostre.
Gerard: el fetge dels taurons és més gran…
Alba: els humans tenim una cosa igual…el cor!
Luna: els taurons no tenen pulmons, tenen brànquies per respirar.
Aimar: el tauró no té intestí gros.
Jordi: tampoc tenen cervell!
Queralt: si que tenen cervell perquè sino no sabrien res…
Jan: si, no s´enterarien de res!
Queralt: es menjarien balenes i de tot!
Oleguer: la meva mare diu que no pot menjar balenes, perquè una balena pot matar un tauró, però no se´l pot menjar. Mireu, les persones tampoc tenim linia lateral.
Alba: això es per notar si s´apropa un altre tauró.
Carla: és un altre sentit que tenen els taurons que nosaltres no tenim.
Carlos: quins sentits tenim nosaltres?
Tots: vista, oida, gust, tacte i olfacte.

murals organs

Sortida a L´aquari de Barcelona

En la sortida d´avui hem après moltes coses dels taurons i d´altres animals que viuen al mar. Primer hem visitat l´aquari i ens han explicat que hi ha peixos molt perillosos com: el peix pedra o el peix escorpí… més ens val no trepitjar-ne ningun d´aquestos quan anem a la platja! També hem vist molts tipus de taurons com: el tauró tigre, el tauró guitarra, etc. Hem trobat a faltar el tauró blanc, però aquest no pot estar a l´aquari perquè és una mica dolent i es menjaria els altres peixos o trencaria els vidres… Ens han recordat les parts del cos del tauró (nom de les 8 aletes), com es reprodueixen (són omovivipars), diferenciar entre un mascle i una femella (recordeu aquells 2 tubs que tenen a l´aleta pèlvica?) i a més ens han explicat que un tauró te moltísimes dents, distribuides en 3, 4 o més files… quina por que donava eh!!
La veritat és que ens hem quedat amb ganes de saber més coses dels taurons, però ja treballarem a la classe per saber més!

Aquari