La imatge, en els darrers últims anys, s’ha tornat quelcom indivisible a nosaltres. Avui dia, és molt complicat separar la paraula de la imatge.La fotografia constitueix un bon recurs didàctic a l’aula, tant a nivell experimental com creatiu i lúdic. De sobres són conegudes activitats relacionades amb les imatges que any rere any es van duent a terme a les escoles de tot el món: “el protagonista de la setmana”, els contes, el cançoner, etc. A tot això, la fotografia constitueix per si sola un bon recurs per fer una “lectura d’imatges”. Les imatges poden llegir-se? ens podem preguntar – I tant que poden llegir-se! A més, afavoreixen el llenguatge, l’expressió verbal, la capacitat d’atenció i visualització i desenvolupar l’èmfasi dels detalls.Les imatges a més ens apropen, i sobretot als més petits, a l’entorn, aquest que a vegades és tant lluny i també innaccesible. En l’actualitat, amb l’aparició, entre d’altres noves tecnologies, les Pissares Digitals, apropen molt més la realitat als nostres alumnes, sense descuidar l’element motivador que aporta. A tot això, i més que mai, queda ben clar la dita “val més una imatge que mil paraules”, entenent la importància i la influència d’aquesta en la societat actual.
La imatge a l’aula
Leave a reply