[kml_flashembed movie=”http://www.youtube.com/v/h7k2p0M8G-4″ width=”425″ height=”350″ wmode=”transparent” /]Convidem als papes i mames dels nens i nenes de P5 a seure amb ells/es davant de l’ordinador i, entre tots, esbrinar si els animals que veieu són ovípars o vivípars. Només heu d’estar ben atents i escriure la resposta (junt amb el nom de l’animal) en la secció de respostes del bloc. Molta sort i passeu-vos-ho bé!
El joc dels animals
Clica sobre les imatges dels animals per descobrir si neixen d’un ou o de la panxa de la mare…!
Endevinalles
endevinalles.mp3Escolteu atentament aquestes endevinalles, i animeu-vos a escriure les possibles respostes. Molta Sort!!!
Video d’animals ovípars i vivípars
Aquest video mostra diferents imatges d’animals diversos… esbrinareu quins d’aquests són ovípars i quins son vivipars? [kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/Sgl08wF3vmI" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
Sabies què…?
SATURN… COM SI FOS UN VAIXELL!
Els científics han descobert que el segon planeta més gran, SATURN, tot i ser molt i molt gran, en el cas de caure en un oceà podria FLOTAR!
La imatge a l’aula
La imatge, en els darrers últims anys, s’ha tornat quelcom indivisible a nosaltres. Avui dia, és molt complicat separar la paraula de la imatge.La fotografia constitueix un bon recurs didàctic a l’aula, tant a nivell experimental com creatiu i lúdic. De sobres són conegudes activitats relacionades amb les imatges que any rere any es van duent a terme a les escoles de tot el món: “el protagonista de la setmana”, els contes, el cançoner, etc. A tot això, la fotografia constitueix per si sola un bon recurs per fer una “lectura d’imatges”. Les imatges poden llegir-se? ens podem preguntar – I tant que poden llegir-se! A més, afavoreixen el llenguatge, l’expressió verbal, la capacitat d’atenció i visualització i desenvolupar l’èmfasi dels detalls.Les imatges a més ens apropen, i sobretot als més petits, a l’entorn, aquest que a vegades és tant lluny i també innaccesible. En l’actualitat, amb l’aparició, entre d’altres noves tecnologies, les Pissares Digitals, apropen molt més la realitat als nostres alumnes, sense descuidar l’element motivador que aporta. A tot això, i més que mai, queda ben clar la dita “val més una imatge que mil paraules”, entenent la importància i la influència d’aquesta en la societat actual.
Sabies què…? Plutó perd la condició de planeta
És una llàstima, però tenim que acceptar la decisió dels científics, que d’això en saben més que no pas nosaltres. Plutó, potser, és massa petit per ésser un planeta com cal. I a més, tenia la particularitat de que la seva òrbita a la vora del Sol la fa a l’inrevès que no pas els altres planetes…
Petits i grans
Mireu quins planetes més grans i tant petits tenim al Sistema Solar!
El meu coet
Aquí us deixem la lletra d’una cançó que cantem a la classe: “El meu coet”
EL MEU COET
Jo vull ser un astronauta
per poder viatjar
i conèixer tot l’univers.
Sóc petit, però eixerit,
i un coet construiré
i aviat a l’espai aniré.
Als estels arribaré
i als planetes dormiré,
perquè arreu em durà el meu coet.
Amb quatre llaunes, un martell,
tres ampolles i un cabdell
el meu coet construiré.
La web de la NASA pels més petits
http://www.nasa.gov/audience/forkids/kidsclub/flash/index.html
Una divertidissima web per conèixer els secrets de la NASA a través dels ulls dels més petits. Inclou activitats i jocs (en anglès).