UNA VISIÓ DIFERENT

Les noves tecnologies son una eina molt beneficiosa per el treball de les emocions. Els nens veuen la seva pròpia imatge a traves de les fotos que fem i aprenen a diferenciar els diferents estats d’ànim.

A la nostra escola a P-3 vam fer un projecte de les emocions partint del llibre EL MOSTRE DE COLORS. Una de les tasques que varem realitzar amb els nens va ser fer fotos als nens posant cara de por, alegria, tristesa, calma i ràbia per després projectar-les un dia a la PDI. Aquest dia els nens havien de identificar la emoció i intentar dir un cas on es dones aquesta emoció.

També es pot treballar l’escriptura, creativitat… a través d’un noticiari. A la nostre escola l’hem treballat amb els nens de P-5. Un grup de 5 nens amb la mestre i una càmera de fotos donen voltes per la escola i quan un dels nens veu alguna cosa que li crida la atenció fa una foto. El nen ha de dir que es el que vol explicar d’aquesta foto s’imprimeix i es penja en un mural que estarà en el passadís i on haurà d’incloure una petita explicació d’aquesta amb una frase.

Amb aquests dos treballs que hem fet ens hem adonat que els nens al ser els protagonistes s’engresquen molt més i s’esforcen. A més a més moltes vegades la pròpia mestre aprèn a veure des de un altre punt de vista el mon. Es molt gratificant.